Facebook nere?

DN rapporterar:

Det rör sig sannolikt om den mänskliga faktorn och nu kan Facebook ligga nere under några timmar men det kan också ta några dagar. Det har brustit i Facebooks rutiner, säger Jonas Lejon, cybersäkerhetsexpert.

Och:
– Problemen verkar handla om en felinställning som har med nätverksfunktioner att göra. Förenklat kan man säga att det på måndagskvällen såg ut som att Facebook liksom har försvunnit från internet, genom att viktiga nätverkskonfigurationer har upphört,

Tja, vi får väl se om det funkar imorgon bitti igen - eller inte.....
På ett sätt vore det bra om det dröjde. Avgiftning, liksom...
 
Känns riktigt intressant egentligen. Om FB försvann helt, hur skulle världen då bli? 😶😶😅
Människor skulle nog bli effektivare :D

Fast nu måste jag ju RINGA eller skcika SMS till min syster för att få veta varför hon var så jävla arg. Hon skrev det på FB (att hon var det) och hon är en sådan som säger A men inte B, men jag hade ju hoppats att hon skulle svara på något vis så jag kunde lista ut det ändå! Ajsing Bajsing, orkar inte det. ;)
 
DN rapporterar:

Det rör sig sannolikt om den mänskliga faktorn och nu kan Facebook ligga nere under några timmar men det kan också ta några dagar. Det har brustit i Facebooks rutiner, säger Jonas Lejon, cybersäkerhetsexpert.

Och:
– Problemen verkar handla om en felinställning som har med nätverksfunktioner att göra. Förenklat kan man säga att det på måndagskvällen såg ut som att Facebook liksom har försvunnit från internet, genom att viktiga nätverkskonfigurationer har upphört,

Tja, vi får väl se om det funkar imorgon bitti igen - eller inte.....
På ett sätt hade där varit skönt att det försvann några dagar.
Mvh fb beroende som försöker minska på tiden 😁
 
Maximal otur fd. kollegan har inte sökbart nummer 🙃 Bara hoppas chatten hoppar igång igen eller hon söker på mitt nummer. Fasen!

Messengern funkar inte här.
 
Tänk om buke legat nere. Samtidigt.... :D
Lider med dom som drabbats seriöst av detta, men annars så tänker jag bara att ”tänk vad många barn/partner som fick värdefull ”extratid” med sina föräldrar/partner idag! ❤️

Har flera vänner som är typ halvt desperata nu. Fått snap hela kvällen med att dom blir knäppa snart, frågor om vad man ska göra nu osv, och jag undrar på riktigt hur sjutton dom kan må så dåligt över detta?! Vad fan, umgås med din sambo, dina barn, ring dina föräldrar, ring en kompis! 🤷🏻‍♀️
 
Lyckades se att mamma skickade två bilder samt texten "morfar undrar..." på messenger. Bilderna syntes dock inte pga kraschen. Blir tokig av att inte veta vad morfar undrar 😅. Kändes överdrivet att ringa och fråga, så jag hoppas det hoppat igång imorgon så jag får svar.
 
För mig fungerar wordfeud, men inte resten. Har fått maila ikväll istället :p
Står som en stor nyhet på aftonbladet och det nämndes även på Aktuellt på tv :D
 
Lider med dom som drabbats seriöst av detta, men annars så tänker jag bara att ”tänk vad många barn/partner som fick värdefull ”extratid” med sina föräldrar/partner idag! ❤️

Har flera vänner som är typ halvt desperata nu. Fått snap hela kvällen med att dom blir knäppa snart, frågor om vad man ska göra nu osv, och jag undrar på riktigt hur sjutton dom kan må så dåligt över detta?! Vad fan, umgås med din sambo, dina barn, ring dina föräldrar, ring en kompis! 🤷🏻‍♀️
Tja, jag fick extra tid att vara ensam. Har ingen att ringa.
 
Jag tycker på ett sätt att det är lite skönt att facebook inte fungerar :p Blir en liten paus från allt och ingen förväntar sig att man ska skriva eller så. Lite typiskt dock. Fick ett intressant meddelande igår som jag tänkt besvara idag, får av förklarliga skäl bli någon annan dag (nej, jag har inte kontakt med personen på något annat sätt än facebook).
 
Lider med dom som drabbats seriöst av detta, men annars så tänker jag bara att ”tänk vad många barn/partner som fick värdefull ”extratid” med sina föräldrar/partner idag! ❤️

Har flera vänner som är typ halvt desperata nu. Fått snap hela kvällen med att dom blir knäppa snart, frågor om vad man ska göra nu osv, och jag undrar på riktigt hur sjutton dom kan må så dåligt över detta?! Vad fan, umgås med din sambo, dina barn, ring dina föräldrar, ring en kompis! 🤷🏻‍♀️
Ja eller se på film, spela spel osv!
Jag och dottern spelade Mario i kväll så vi missade att allt hade kraschat först. Det var när hon skulle kolla Instagram som hon fick veta. Men sedan fortsatte vi spela igen, hennes ojjande la sig rätt fort ändå (hon är ju dock tonåring :D )
 
Jag tycker på ett sätt att det är lite skönt att facebook inte fungerar :p Blir en liten paus från allt och ingen förväntar sig att man ska skriva eller så. Lite typiskt dock. Fick ett intressant meddelande igår som jag tänkt besvara idag, får av förklarliga skäl bli någon annan dag (nej, jag har inte kontakt med personen på något annat sätt än facebook).

Samma här. Hade tänkt "göra lite ärenden" då jag jobbar natt och det är lugnt här, men tji fick man. Tur jag har en bok med mig :o
 
Nu har jag jobbat hela kvällen så inte ens märkt allt legat nere men när man inte har något som "stör" kan man ju städa, läsa en bok, leka med katterna, pyssla, lägg puzzel, lyssna på musik. Finns ju massor att göra om man vill och är lite påhittig.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon mer vars Facebook strular nu? Jag blev plötsligt utloggad och kan inte logga in igen. Står att en kod har skickats till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 104
Senast: Tora
·
  • Låst
IT & mobiler Nån mer som har problem med inlogg på facebook.
Svar
4
· Visningar
257
Senast: Tora
·
Tjatter Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser...
Svar
2
· Visningar
202
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
388
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp