Facebook nere?

Ja, jag vet inte vilket tidsintervall det handlar om från att de själva gick ut med information till att det kom upp på Aftonbladet. Tyckte bara att det såg lite komiskt ut med chattkommentaren.

Jag har för övrigt scrollat lite i Aftonbladets chatt nu på morgonen och kände mig nästan en aning nostalgisk, på något sätt. Det där med öppna chattar om ingenting.
Typ som den gamla Aftonbladet-chatten? :eek:
 
Åh nostalgin!

Hängde via mIRC på Funplanets chat dagligen i tonåren. Those were the times osv :D

Funplanet, jag skäms nästan över vad jag satt å trollade med snuskgubbarna på fyllan :bag: :o:eek::rofl::angel:
Låtsades vara 13år och att jag kunde få in en hel (liten) PET-flaska i stjärten på mina manliga sexpartners. (Annars vägrade jag ha sex med dom) :bag: :rofl::bag::bag::bag::bag:

Vissa fick mitt mobilnummer men de la på efter att de hörde att jag var betydligt äldre och packad , andra skrattade bara.
Hade oreggat comviq, ni som vet, vet :rofl: :rofl:
 
Funplanet, jag skäms nästan över vad jag satt å trollade med snuskgubbarna på fyllan :bag: :o:eek::rofl::angel:
Låtsades vara 13år och att jag kunde få in en hel (liten) PET-flaska i stjärten på mina manliga sexpartners. (Annars vägrade jag ha sex med dom) :bag: :rofl::bag::bag::bag::bag:

Vissa fick mitt mobilnummer men de la på efter att de hörde att jag var betydligt äldre och packad , andra skrattade bara.
Hade oreggat comviq, ni som vet, vet :rofl: :rofl:
Ja ville man trolla så kunde man gå in i Kuddrummet har jag för mig att det hette? Där fanns det en del pervon :D

Annars hängde vi i Twilight_zone. Var ingen jättepoppis kanal utan vi var liksom ett gäng som alltid hängde där. Sjukt ändå hur tight det blev, mycket av en bikt för många också om att prata om sådant som var jobbigt i skolan, i livet osv.

Nu för tiden är man så bortskämd med voice (framförallt efter Discords intågande) att man typ inte pallar skriva längre alls.
 
Jag tror inte sociala medier som innehåller likes är bra.
Tycker även bukefalos sjönk med likes funktionen

Svårbedömt. Jag tycker buke blev bättre eftersom +1-inläggen då försvann.

Bukes driftstopp drabbade mig. Det här lilla som hände nu märkte jag inte förrän nyhetsmedia tog upp det och då förstod jag vad det var.

Jag är tydligen inte med i nåt sammanhang där denna världsomspännande händelse spelade roll. Skumt. Säkert indirekt på nåt sätt, som jag inte förstått. Som att jag läst den här tråden.
 
Jag är tydligen inte med i nåt sammanhang där denna världsomspännande händelse spelade roll. Skumt. Säkert indirekt på nåt sätt, som jag inte förstått. Som att jag läst den här tråden.
Haha, jag hade ingen aning om denna världskris av magnitud, men noterade under natten att inte en enda notifikation om porrtrollkonton som ville följa mig på instagram kommit och funderade en sekund på om jag skulle krisa lite, men läste sen denna tråd och insåg att jag är nog trots allt fortfarande en magnet för botar på instagram bara Zuckerberg tallar på rätt kranar...😅
 
Det är farligt när vi hänger upp så mycket av vår kommunikation kring en och samma leverantör.
Fast det gör vi ju med telefonsystemet på jobbet tex. Eller vår egen privata mobilleverantör. Ligger Tele2 nere är jag helt utan mobil och jag har inget bredband hemma så jag är helt utan att kunna kommunicera då. Händer någonting får jag väl med avhugget ben krypa ner till grannen 800 meter bort för att ringa en ambulans.

På jobbet har vi larmtelefoner. Där strular systemet ibland trots att det ska vara fool proof. Det får ju liksom inte hända att våra jobbtelefoner slutar fungera, ändå slutar de fungera ibland.
 
Ligger Tele2 nere är jag helt utan mobil och jag har inget bredband hemma så jag är helt utan att kunna kommunicera då. Händer någonting får jag väl med avhugget ben krypa ner till grannen 800 meter bort för att ringa en ambulans.
Nödsamtal roamas på annan operatör om din ligger nere. Funkar inget mobilnät funkar det inte, då är det fasta nätet som gäller - om det funkar Ivill säga
 
Fast det gör vi ju med telefonsystemet på jobbet tex. Eller vår egen privata mobilleverantör. Ligger Tele2 nere är jag helt utan mobil och jag har inget bredband hemma så jag är helt utan att kunna kommunicera då. Händer någonting får jag väl med avhugget ben krypa ner till grannen 800 meter bort för att ringa en ambulans.

På jobbet har vi larmtelefoner. Där strular systemet ibland trots att det ska vara fool proof. Det får ju liksom inte hända att våra jobbtelefoner slutar fungera, ändå slutar de fungera ibland.
112 ska alltid gå att ringa men mobiltfn även om ens operatör ligger nere. Som @honung skrev går det över på annat nät. Funkar det ändå inte kan man ta ut sim-kortet och sen ringa 112, då kopplar den upp mot tillgängligt nät.
 
Nödsamtal roamas på annan operatör om din ligger nere. Funkar inget mobilnät funkar det inte, då är det fasta nätet som gäller - om det funkar Ivill säga
Fasta nätet håller på att monteras ned i snabb takt. Och det finns många områden i landet som saknar redundans i mobiltäckningen. Det är inte alls ovanligt att vara beroende av en enda mobilmast. Räcker med strömavbrott på enstaka timmar, en komponent som fallerar eller annat enklare teknik/IT-strul för att 112 ska vara helt utslaget på många platser.
 
Finns också en app som ger SOS Alarm positionen direkt när man ringer. Rekommenderas.
Nu blir det litet OT, men i vintras var jag med om att SOS Alarm kunde se min (GPS) position utan speciell app öht, ringde från iPhone SE2020 med senaste iOS. De bad mig dock dubbelkolla i mobilens native kart-app för att säkerställa positionen.
Fasta nätet håller på att monteras ned i snabb takt. Och det finns många områden i landet som saknar redundans i mobiltäckningen. Det är inte alls ovanligt att vara beroende av en enda mobilmast. Räcker med strömavbrott på enstaka timmar, en komponent som fallerar eller annat enklare teknik/IT-strul för att 112 ska vara helt utslaget på många platser.
Det är där vi landar när vi forcerar utfasning av samhällsägd infrastruktur till förmån för kommersiell, helt väntat imho. Illa nog när det berör enskilda eller grupper av medborgare, än värre när det berör hela myndigheter och samhällsviktiga organisationer.
 
Senast ändrad:
Nu blir det litet OT, men i vintras var jag med om att SOS Alarm kunde se min (GPS) position utan speciell app öht, ringde från iPhone SE2020 med senaste iOS. De bad mig dock dubbelkolla i mobilens native kart-app för att säkerställa positionen.

Det är där vi landar när vi forcerar utfasning av samhällsägd infrastruktur till förmån för kommersiell, helt väntat imho. Illa nog när det berör enskilda eller grupper av medborgare, än värre när det berör hela myndigheter och samhällsviktiga organisationer.
Mitt Internet hemma flyttade från privat utländskt ägande till statligt svenskt.
 
Fasta nätet håller på att monteras ned i snabb takt. Och det finns många områden i landet som saknar redundans i mobiltäckningen. Det är inte alls ovanligt att vara beroende av en enda mobilmast. Räcker med strömavbrott på enstaka timmar, en komponent som fallerar eller annat enklare teknik/IT-strul för att 112 ska vara helt utslaget på många platser.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Är det någon mer vars Facebook strular nu? Jag blev plötsligt utloggad och kan inte logga in igen. Står att en kod har skickats till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 096
Senast: Tora
·
  • Låst
IT & mobiler Nån mer som har problem med inlogg på facebook.
Svar
4
· Visningar
254
Senast: Tora
·
Tjatter Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser...
Svar
2
· Visningar
198
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
385
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp