Fälttävlan är =självmord??

jag menar precis vad det står.man är ju inte avundsjuk på något/någon som man inte tycker betersig på ett sätt som man själv vill bete sig *krångligt* men ungefär så var det jag menade!
 
Intessant att jag inte får någon träff på en häst med det namnet, någon klubb där du ska ha tävlat borde väl ha en hemsida med reslutat??
 
ja det borde dom ha..men ser nu när jag söker på min förre sköt häst som tävlade i hela mellan sverige på betydligt högre nivå än mig får jag bara upp 1 träff. så jag tror inte att det går att göra så.
 
"det enda jag vet om dig är hur du betet dig här och det är inget du borde va stålt över inte heller nått för andra att vara avundsjuk på "

"jag menar precis vad det står.man är ju inte avundsjuk på något/någon som man inte tycker beter sig på ett sätt som man själv vill bete sig *krångligt* men ungefär så var det jag menade!"

Och hur beter jag mig då? Det som gör att jag inte ska vara stolt, och andra inte ska vara avundsjuka på (varför de nu ska vara det förstår jag inte).

jag menar precis vad det står.man är ju inte avundsjuk på något/någon som man inte tycker betersig på ett sätt som man själv vill bete sig *krångligt* men ungefär så var det jag menade!

Vill gärna ha en bättre förklaring!
 
Du är 15 år och tävlar en häst i 1,20 hoppning, en häst vi inte kan finna någon stans (har även tittat i statisikkalendern).

Här inne är det massor av människor som har mer erfarenhet och rutin än dig. Du är som sagt 15 år och har massor kvar att lära!
Om du vill bli bra, se då till att kämpa. Inga pengar eller hästar med bra stam kan få en att komma långt.
Inte heller genom att tycka att de som har mer rutin och erfarenhet än dig är skrytmånsar.
Tycker du så om de flesta människor så kommer du inte till att lära dig något och inte koma någon stans!
 
Men hästen borde väl i alla fall ha licens? Jag får ingen träff när jag söker licens heller.


Det var det jag ville komma till :D precis som Cherrie-Ft hästar , dom har tävlat hur mkt som helst men har aldrig någon licens. :angel:
 
som jag redan redogjort för fio (?) så har jag tävlat MIn häst (qudexco) i LB-LA på lokal nivå och då krävs ingen lisens. därimot tävlade jag min sköt häst upptill 120 klasser i hoppning.
 
som jag redan redogjort för fio (?) så har jag tävlat MIn häst (qudexco) i LB-LA på lokal nivå och då krävs ingen lisens. jag tävlar alltså end på lokal nivå för tillfället och har därför ingen lisens. :mad: desutom tycker jag att den här diskutionen har gått över styr! min fråga är hur du/ni ställer er till alla skodor innom FT idag. inget annat fattar inte att ni ens bryr er såpas mycket som att sitta och kolla upp mig och mina tävlings meriter. Men har man inget liv så..visst :angel:
 
men snälla, LA och 120 är samma sak!! och hur många 120 finns på lokala tävlingar???
 
Det fins inga 1,20 klasser på lokal nivå, det är inte tillåtet :D

Desutom så var det du som började gå in på annat än skador, det började när du började hoppa på fio, mig och de andra!
 
Men det är ju det som är själva saken!!!! :D

Att det är väldigt få skador idag på just fälttävlanshästarna. Och det var väl det vi ville svara på från början, men då talade du om att den ryttaren som du var hos (elitryttare då?) hade mer skador genom fälttävlan än hoppningen!!! Vi dementerade det genast OCH då talade du om för alla här att de var sämre ryttare än "din"!!

Jag anser nog att det är du som gått över styr! :smirk:
 
Det finns inga 120 på lokla nivå, det högsta tillåtna är 1.10.
 
ehh.. nej då är det nog olika beroende på var vi bor väldigt udda men men. LD:90 cm LC 1m LB 110cm LA 120 cm
så är det iaf här och vore ju väldigt udda om det vore olika på olika ställen i landet.
 
jo jag vet det. :smirk: ehh jo efter som det finns upp till LA på lokal tävling så finns det 120 hoppningar = LA.
var det något mer ni/du undrade för jag tänker näligen inte ägna mer tid åt denna duskution efetr detta.
 
NEJ lilla vännen, nu får då ändå ge dig, det är inte tillåtet någonstans i hela Sverige att ha 1.20 på lokaltävling enligt tävlingregelmentet, du blir bara pinsam när du sitter här och ljuger.
 
varför skulle jag ljuga om en sån sak!?
då kan ju du tala om för mig vilka höjder klasserna ligger på då! väldigt konstigt i så fall efetr som det ÄR så här. vad skulle jag få ut av att ljuga!? bara undrar. och snälla kalla mig inte "lilla vännen". herre gud.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 114
Senast: Sedna
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 252
Senast: xfie
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: attheedge
·
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 618
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp