Färg väggar vardagsrummet

Har en blå liknande Jotuns deco blue. Trivs superbra med den. Har möbler i teak och träet och färgen lyfter varandra. Vilken färg som är bäst beror helt på rummets utformning, ljusinsläpp och möblemang, Överlag är blå en tacksam färg.
 
Fondvägg och måla taket kanske? För flera år sedan läste jag en bok om målning av tak, riktigt snygga bilder även på enfärgade tak. Taken blev som mer av en del av rummen än "bara ett tak".


Helt fantastiskt fint :love: Snodde bilden för inspiration och komma ihåg den där tapeten :angel:
Måla tak i annan kulör än vit-nånting känns JÄTTEvågat verkligen! Men säkert urhäftigt :D
 
Har en blå liknande Jotuns deco blue. Trivs superbra med den. Har möbler i teak och träet och färgen lyfter varandra. Vilken färg som är bäst beror helt på rummets utformning, ljusinsläpp och möblemang, Överlag är blå en tacksam färg.
Blå skulle nog absolut kunna funka :)!
 
Nu är det här mitt sovrum men kan målade nyss om från rött till petroleum och grått.
Alcro Oktan är den blåa och jag ÄLSKAR den.
20210404_183436.jpg
 
Många bra tips här, tack!
En annan undring är hur skulle det se ut med ett rum med ungefär samma färgskala men med 4 olika väggar? Tex 2 olika tapeter på 2 väggar och två målade väggar i olika kulörer men inom samma kategori?
Vet inte men tänker att det möjligen skulle kunna funka med helheten. Vad tänker ni?
 
Många bra tips här, tack!
En annan undring är hur skulle det se ut med ett rum med ungefär samma färgskala men med 4 olika väggar? Tex 2 olika tapeter på 2 väggar och två målade väggar i olika kulörer men inom samma kategori?
Vet inte men tänker att det möjligen skulle kunna funka med helheten. Vad tänker ni?
Det kan nog bli jättefint bara det harmonierar med varandra. Man kan ju antingen ha samma färg men i olika ljushet eller matchande färger.
 
Tänker ha samma möbler som nu. Tror inte att det blir så mörkt även med mörkare väggar eftersom det är ljusinsläpp från två fönster.
Just nu lutar det åt någon grön variant eller rosa, kanske åt det lite mustigare hållet.
Eller bara känna efter lite och ta någon vägg bara 🤔
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 241
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
655
Hemmet Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier...
2
Svar
23
· Visningar
1 597
Senast: Derivata
·
Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
558
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp