Färga kläder

_Elly_

Trådstartare
Era bästa tips?
Jag har fått ett par helt nya byxor som är ljusa och mönstrade. De sitter som ett smäck men i övrigt ser det inte alls bra ut med färgerna på mig. Så jag tänkte att man kanske kunde prova att färga svarta? Vet att det var något mer som jag funderat på att göra samma sak med men aldrig fått tummen ur så nu är det dags :)
 
Senast ändrad:
Kan fungera, kan bli konstigt.

Det beror på material. Syntet är svårare att få bra än naturmaterial. Sömmar kan ta färg på annat sätt än tyget. Risken finns att du ser konturer av mönstret igenom färgen också.

Men man vet aldrig innan man testat! :up:
 
Det finns ett märke som heter iDye som har färger som ska kunna färga vissa syntettyger (de har en vanlig variant också). Jag har testat den vanliga och det blev väldigt bra.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 230
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 647
Senast: Ullmerkott
·
Kläder & Bli fin Min farmor begravs nästa fredag. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Min ena farbror har bestämt att det ska vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 020
Senast: bumpo
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp