Bukefalos 28 år!

Färskfoder

Sandra78

Trådstartare
Vi funderar på att byta till färskfoder till våra damer. Vilket skulle ni rekommendera och gärna ett kort "varför" också?
Vi har alltså två rottweilertikar, en på 7.5 år och en på 10 månader.
Den äldre är idag under rehab efter en korsbandsoperation. Hon har ganska så lätt att gå upp i vikt och har haft magkatarr.
Den lilla är slank med plåtmage.
 
Vilket som helst lär vara bättre än torrfoder. Svårt att rekommendera något specifikt utan att veta vilka ni kan få tag på. Alla färskfoder går inte att få tag på överallt.
Rent generellt är färskfoder mycket snällare mot magen än torrfoder och de flesta hundar blir extremt mycket lättare att hålla i bra hull när de får rå mat.
 
Mina hundar får Vom og hundemat. Ger främst nr.25 och nr.33 för att varva mellan olika smaker, i grund och botten är det ingen större skillnad utan dessa är perfekta fullfoder för normalt aktiva hundar utan några specialbehov.
Då och då får dom också MUSH grönsaksblandning för att få i sig lite grönt, blandar då ut detta med Vom.
Mina hundar har aldrig varit så fina som när dom har fått färskfoder. Jättefin pälskvalite, fina tänder, perfekt hull och framför allt otroligt pigga och nöjda med livet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 945
Senast: tanten
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 894
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 189
Senast: Fibusen
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 693
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp