Fästa brösta i vagnen

CamillaEkelund

Trådstartare
Hej!

Jag har nyligen köpt mig en rockard och ska börja köra lite grann. Går även en kortkurs på Åby Travet för nybörjare inom körning av stor häst för att lära mig lite grunder. När vi selade på Åby så hade dom så himla smidiga fästen på skaklarna att fästa bröstan i. Min vagn har inga sådana fästen för bröstan. Hur gör man då? Borde jag svetsa dit fästen för bröstan? Eller kan man göra på något annat sätt?

Tack för svar! :)
 
Hur du gör beror på hur vagnen ser ut vad du har för sele. Är det t ex en vanlig bröstsele (ingen travsele) så brukar man har korta kraftiga skakelremmar som man fäster runt skaklarana i byglar på rockarden.
Är det en travsele så kan det finnas skakelremmar som är långa och som lindas runt skakeln alternativt snabbfästen.
Kan du lägga ut bild på vagnen och kanske selen?
 
Antar att det är en långbrösta du har, i såna fall brukar man ha fästen på vagnen. Är det en kortbrösta så kan man fästa runt skalmen/selen
 

Liknande trådar

Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
5 242
Senast: Lynxsa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 959
Senast: MayGrace
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 361
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp