Sv: FALSTERBO shopping i BILDER
*kl*
Och så blev det en ny shoppingrunda igår och nu hade verkligen prisdumpningen startat där nere, många ställen som hade sålt dåligt hade dumpat stora delar eller hela sortimentet till 30-50% som inte hade det i början på veckan. Pratade med en som sa att de sålde jättedåligt där nere om det inte var rejält nedsatta saker därav försöket att i alla fall tjäna ihop monterhyran (som är hög) samt att slippa packa allting med sig hem igen.
Kunde handlat mkt mer speciellt shabrak och kläder men behöver ju inte sakerna
Mitt absolut bästa fynd denna vecka gjorde jag igår, hade förälskat mig i HLs träns med klinkers förra rundan men iom att jag ju egentligen inte behöver det så tvekade jag på priset, var ju bara tvungen att gå dit och vela igår också men då behövde jag inte vela mer på det för full tränset var slut. MEN i en hörna i montern hänger två ledsna träns i behov av lite omsorg för att åter bli lika fina som de var förra året när jag stod och suktade efter just de dock var det samma sak då de föll på priset. Var ju bara tvungen att fråga vad han ville ha för dem, svaret - det är förra årets träns som åkt med på tävlingarna som visningsträns så de blir ju tyvärr lite tråkiga men med lite olja och uppputsning så kommer de bli fina igen, hmmm du kan få dem för 200:-/st

behöver jag säga att båda de två exemplaren följde med mig hem, med tanke på att jag har för mig att de kostade 1295:- i fjor så får man minst sagt anse det som ett fynd. Kanonfint läder och en snabb avputsning och inoljning senare ser det ena ut så här.
Sen kunde jag inte motstå en Jacson Linn kavaj nersatt till 200:-
Två par av mina älskade Jacson Korall ridbyxor fick också följa med hem oskodda nersatta till 100:- helskodda nersatta till 200:-.
Ett sprenger duo bett (liknar nathe i materialet) för 200:- skuttade också med och ett par nya hagskydd (har samma redan) för den stora summan av 115:- (50%) hängde också med hem.
Två billiga reflexgrimmor hittade jag också i Börjes tält så nu skall det inte vara så svårt att hitta det lilla rymningsbenägna svarta busfröet bara lysa med en ficklampa så är han avslöjad var han är.
En ny okrossbar grep blev det också är ju livrädd att den andra från ifjor skall gå sönder och jag skall vara hänvisad till de kassa gamla greparna, känns tryggt att ha en extra i reserv för finns ingen bättre dock ej med på bild.