FALSTERBO shopping i BILDER

Sv: FALSTERBO shopping i BILDER

Åh va fint träns, läderet ser himla trevligt ut också :love:

Hade dom nå bra mässpris på Amigo fly rider alltså ?? Hoppas de finns nå kvar på lödag eller att man kan få nå liknande bra erbjudande som du fick :D

Fanns inget i S kvar i allafall så jag köpte det sista Rambo fly rider i strl S istället. Fick det för 800.

Lär va tokslut när jag kommer då :( Duumt att jag jobbar och inte kan åka förnsen Lörda! Aja kanske hittar nå andra fynd :)

*KL*
Fyndade ett Glengordon Amadeus rundsytt träns ord pris 1599kr sedan 50% på det 800kr :D

Förbygel från lyckås 349kr 30% på det

Grimskaft

Tekna antislip tyglar 220kr

Bruna kingslandstrumpor 199kr

*KL*
Fyndade ett Glengordon Amadeus rundsytt träns ord pris 1599kr sedan 50% på det 800kr :D
IMG_3211.jpg

IMG_3213.jpg

IMG_3212.jpg

Förbygel från lyckås 349kr 30% på det
IMG_3217.jpg

Grimskaft
IMG_3218.jpg

Tekna antislip tyglar 220kr
IMG_3216.jpg

IMG_3215.jpg

Bruna kingslandstrumpor 199kr

Sådär nu finns där bilder också

finns det ngt kvar på söndag? :p glömde bort att köpa handskar, ridstrumpor, nosludd och viktigast av allt, hästgodis!

*kl*
Och så blev det en ny shoppingrunda igår och nu hade verkligen prisdumpningen startat där nere, många ställen som hade sålt dåligt hade dumpat stora delar eller hela sortimentet till 30-50% som inte hade det i början på veckan. Pratade med en som sa att de sålde jättedåligt där nere om det inte var rejält nedsatta saker därav försöket att i alla fall tjäna ihop monterhyran (som är hög) samt att slippa packa allting med sig hem igen.
Kunde handlat mkt mer speciellt shabrak och kläder men behöver ju inte sakerna ;)

Mitt absolut bästa fynd denna vecka gjorde jag igår, hade förälskat mig i HLs träns med klinkers förra rundan men iom att jag ju egentligen inte behöver det så tvekade jag på priset, var ju bara tvungen att gå dit och vela igår också men då behövde jag inte vela mer på det för full tränset var slut. MEN i en hörna i montern hänger två ledsna träns i behov av lite omsorg för att åter bli lika fina som de var förra året när jag stod och suktade efter just de dock var det samma sak då de föll på priset. Var ju bara tvungen att fråga vad han ville ha för dem, svaret - det är förra årets träns som åkt med på tävlingarna som visningsträns så de blir ju tyvärr lite tråkiga men med lite olja och uppputsning så kommer de bli fina igen, hmmm du kan få dem för 200:-/st :eek: behöver jag säga att båda de två exemplaren följde med mig hem, med tanke på att jag har för mig att de kostade 1295:- i fjor så får man minst sagt anse det som ett fynd. Kanonfint läder och en snabb avputsning och inoljning senare ser det ena ut så här.
DSC_0079.jpg

DSC_0082.jpg

Sen kunde jag inte motstå en Jacson Linn kavaj nersatt till 200:-
DSC_0084.jpg

Två par av mina älskade Jacson Korall ridbyxor fick också följa med hem oskodda nersatta till 100:- helskodda nersatta till 200:-.
Ett sprenger duo bett (liknar nathe i materialet) för 200:- skuttade också med och ett par nya hagskydd (har samma redan) för den stora summan av 115:- (50%) hängde också med hem.
DSC_0083.jpg

Två billiga reflexgrimmor hittade jag också i Börjes tält så nu skall det inte vara så svårt att hitta det lilla rymningsbenägna svarta busfröet bara lysa med en ficklampa så är han avslöjad var han är.
En ny okrossbar grep blev det också är ju livrädd att den andra från ifjor skall gå sönder och jag skall vara hänvisad till de kassa gamla greparna, känns tryggt att ha en extra i reserv för finns ingen bättre dock ej med på bild.

Senast ändrad:

Du vill inte sälja ett av tränsen? :angel:

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ :p miiiiiina :D

Det putsade hänger här bredvid mig och jag kan säga jag har nog sällan varit så nöjd med ett fynd förut. Skall bara på med en omgång mässingsputs på det och smörja upp det andra tränset sen skall de invigas vilka hästar som får äran har jag inte riktigt bestämt ännu får se hur de är i storlek först, men flera kandidater till dem redan som kommer klä perfekt i dem.

Dagens shopping

Lamicell huva 100kr
IMG_3219.jpg

3pkt kingslandstrumpor 150kr hos Börjes( är ingen större fan av rosa men för det priset så ok
IMG_3220.jpg

Absorbines ultra shield 199kr hos djur och natur

140cm sadelgjord 115kr börjes
IMG_3221.jpg

Classic pannband m swarovski stora stenar - champagnefärgade 599kr 50% =300kr(dålig bild men orkade inte ta om den)
IMG_3222.jpg

Brun/svart horse Line hjälm 599kr skara hästsport
IMG_3223.jpg

*KL*

Funderar starkt på att ta tåget och bussen till Falsterbo imorgon. Är så grymt sugen på att göra riktiga topp fynd! Är väl mkt som sänks imorgon? men kanske inte mkt kvar då i ex storlek full som grimmor, pannband, träns mm?

Det som är kvar är ju kvar ;)

Vi ska dit i morgon, jag har inte några stora förhoppningar om fynd, men ska iaf köpa ett nytt schabrak. Hittar jag nåt annat ska jag nog försöka pruta:)

Borde aldrig klickat in mig hit för att kolla vad ni köpt... habegär!!!

*kl*
Kan tala om att jag surade ihop totalt när jag kom hem för att använda mitt nya träns med remontnosgrimma till ungponnyn, köpte ett i storlek cob och det är lika litet som ett ponny träns!!! Nosgrimman kommer hamna en bra bit ovanför bettet istället för nedanför bettet. Brydde mig inte ens om att prova på ponnyn.
Surt som skam! Vet inte vilken monter för givetvis var det pengar rakt i handen på säljaren.... så kvitto har jag inte. :mad:
Tror inte jag fick kvitto någonstans faktiskt. Nu köpte jag inga jättedyra saker, 250 kr, 200 kr osv, men ändå.

Här kommer lite bilder på gårdagens inköp :bump: :love:

293823_10150938207921128_986631534_n.jpg

Grymt glad ja hittade dessa skydd Live med! Tittat på dom via nätet eftersom det finns unghästskydd till! Fick ett fint pris med så då slog jag till ;)

582069_10150938208056128_488324029_n.jpg

Ett 100 grams Globustäcke med hals

255281_10150938208146128_399718_n.jpg

Sist men inte minnst lite nyttigheter också :d

575727_10150938208201128_1226407887_n.jpg

Du hann först. ;)

Här är mina inköp. Väldigt nöjd. :laugh:

Det som stod på shoppinglista, ny huva och schabrak. 450kr ihop.

Det som inte stod på shoppinglistan men som alltid funnits som ett "vill ha" men aldrig varit nödvändigt och alltid för dyrt. Men för 400kr gick det inte att avstå längre. :D GLobus lädergjord.

Senast ändrad:

KL

Nyss tillbaka och gjorde väl framförallt ett fynd.

6437d661.jpg

Blått Eskadron 300 kr (marinblått, ser ljusare ut på bilden). Global -svart med rosa passpoal 300 kr och överdragsbyxor för stallet vintertid 100 kr.

Hittade 2 bett som jag hade tänkt köpa, men de fanns bara i 12,5 och min häst har 11,5. Provade även ett par Cavollo ridbyxor för 500 spänn som tyvärr inte passade. Annars höll jag i pengarna i år.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 840
Senast: alazzi
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: sjoberga
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 569
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka