Bukefalos 28 år!

Familjebil som rymmer stor hund

Riru

Trådstartare
Vad för bil kan rymma 2 vuxna och tre barn, där de vuxna kan sitta bekvämt trots bakåtvända barnstolar i bak, samt utrymme för stor hund plus kanske även en mellanstor hund. Finns det ens?
Hade ju varit ypperligt om även barnvagn fick plats men det är nog att ta i :p
Eller är det buss eller två bilar som gäller?
 
Vad för bil kan rymma 2 vuxna och tre barn, där de vuxna kan sitta bekvämt trots bakåtvända barnstolar i bak, samt utrymme för stor hund plus kanske även en mellanstor hund. Finns det ens?
Hade ju varit ypperligt om även barnvagn fick plats men det är nog att ta i :p
Eller är det buss eller två bilar som gäller?

Vi är två vuxna,snart 3 barn, 2 hundar(25+32kg)som har stor dubbelbur. Vi har en Volkswagen sharan, nyinköpt barnvagn en duovagn får plats över buren med!
 
Vi är två vuxna,snart 3 barn, 2 hundar(25+32kg)som har stor dubbelbur. Vi har en Volkswagen sharan, nyinköpt barnvagn en duovagn får plats över buren med!

Det låter ju helt super :D ska kika på den och se om jag klarar googla fram liknande bilar.
 
Vi har en Seat Alhambra där vi tagit bort de bakre sätena och har en dubbelbur från Stellaburen, ovanpå buren är det inte galler utan en hård träskiva typ, där har vi haft barnvagn, tävlingsburar, tält och annat. Helt suverän =)
 
Tack för alla svar!
Med stor hund så menar jag Landseer, kanske skulle skrivit det i OP.
Men låter ju iaf som att takbox oavsett vore bra att ha.
Har varit sugen på Range Rover Discovery men misstänker att bagageutrymmet är för litet? Antar att detsamma gäller för Audi q7?
Tror ni att Volkswagen Sharan och Seat Alhambra räcker? De är ju stora utan att se för buss/lastbilsliknande ut :p
Caddy maxi life är kanske lite väl stor?
Vill samtidigt kunna smidigt åka och handla utan att det blir alltför besvärligt med parkering osv. Eller så får vi behålla gamla bilen till det. Vill helst inte ha för många bilar heller :arghh:
Ska man se över bilval eller hundval..
 
Bagaget på en Range Rover är förvånansvärt litet, sett till hur stor bilen är :p Det stjäl massa utrymme när luckan är skuren som den är. En Landrover Discovery däremot har ett rätt rymligt bagageutrymme.
 
En Landseer är ju en väldigt stor hund så då går nog de flesta personbilar bort. I alla fall om ni ska få in en hund till plus barnvagn mm. Tror inte caddy maxi life blir för stor :)
 
En Landseer är ju en väldigt stor hund så då går nog de flesta personbilar bort. I alla fall om ni ska få in en hund till plus barnvagn mm. Tror inte caddy maxi life blir för stor :)
Ja det är ju problemet. :meh:
Får kika på dem irl och inte bara på nätet, kanske ändrar uppfattning om dem.
Annars får vi se om hunden ändå kan få plats i de andra förslagen men att vi får skippa vagn och skaffa takbox. Eller får vagnar plats i takboxar? :D
 
Ja det är ju problemet. :meh:
Får kika på dem irl och inte bara på nätet, kanske ändrar uppfattning om dem.
Annars får vi se om hunden ändå kan få plats i de andra förslagen men att vi får skippa vagn och skaffa takbox. Eller får vagnar plats i takboxar? :D
Känner flera som har barnvagn i takbox, men då på vanlig personbil. Blir bilen högre kan det kanske bli väl högt...
 
Vi har en Seat Alhambra där vi tagit bort de bakre sätena och har en dubbelbur från Stellaburen, ovanpå buren är det inte galler utan en hård träskiva typ, där har vi haft barnvagn, tävlingsburar, tält och annat. Helt suverän =)

Alhambran är "samma bil" som Sharanen. Bara en annan kaross :)
 
Kolla på Multivan, Voyager och Toyota Sienna.
Vet inte hur Espacen är?
Alla dessa är i samma klass som Sharan/Alhambra.
 
Ja det är ju problemet. :meh:
Får kika på dem irl och inte bara på nätet, kanske ändrar uppfattning om dem.
Annars får vi se om hunden ändå kan få plats i de andra förslagen men att vi får skippa vagn och skaffa takbox. Eller får vagnar plats i takboxar? :D

Vi har vagnen i takboxen, en Bugaboo. Med sommardäcken på går det enkelt, men vinterdäcken är större så då får jag ta av framdäcken. Köpt en liten sulky att ha liggande i takboxen i sommar.

Dvs, hund nr två innebar:

Dubbelbur
Takbox
Extra barnvagn

:D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 646
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 323
Senast: Snurrfian
·
Fordon Jag är sugen på att byta bil. Krav: - fyrhjulsdrift - elhybrid med minst 4 mils räckvidd - så stort bagage som möjligt - bra...
2
Svar
22
· Visningar
1 557
Senast: AraSlei
·
Övr. Barn Vi har idag en Toyota Avensis som ska bytas ut, men mot vad är ännu oklart och bilmarknaden är en djungel:cautious: Så jag undrar vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp