Familjebil

Vilken är bästa familjebilen (enl nedan)

  • VW Passat

    Röster: 1 5,6%
  • Skoda Superb

    Röster: 8 44,4%
  • Toyota Avensis

    Röster: 0 0,0%
  • Toyota Verso

    Röster: 1 5,6%
  • VW Sharan

    Röster: 5 27,8%
  • Någon Volvo

    Röster: 1 5,6%
  • Något annat

    Röster: 2 11,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    18
  • Omröstning stängd .
Vi har en VW sharan 4motion tdi -18 och vi älskar den! Isofix på alla tre säten i bak (separata säten alla tre) integrerad framåtvänd stol i ett av sätena. En helt normal 180-190cm man sitter bekvämt i dom två uppfällbara stolarna längst bak. Helt grym bil!

Såg nu att ni köpt bil! Sorry!
Sharan är vi också förtjusta i och det blir kanske en sådan nästa gång vi byter bil!
 
Uppföljning: vi köpte en Peugeot 5008, den tidigare varianten som inte är en SUV. Mycket bil för pengarna och känns praktiskt att ha möjlighet till sju sittplatser även om vi oftare kommer ha nytta av det stora bagageutrymmet. Den nackdel vi har upptäckt är att det finns så kallade förvaringsutrymmen under golvet i baksätet vilket innebär att stödbenen på barnens stolar inte får stå på luckorna till dessa. Axkid Minikid gick bra att sätta så att stödbenet hamnade utanför luckan, men minsta barnets babyskydd (Maxi Cosi) gick bara att sätta i mitten bak om vi vill använda basen med ISO-Fix trots att det är ISO-Fix på alla tre platserna bak vilket vi inte hade räknat med.
Öppna luckorna och ställ stödbenet i eller fyll dem med något tex böcker. I de flesta länder har ju stolar inte stödben eftersom barnen åker bakåt så kort tid och då i stolar utan stödben, så de flesta bilar är inte så anpassade till det.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har idag en Toyota Avensis som ska bytas ut, men mot vad är ännu oklart och bilmarknaden är en djungel:cautious: Så jag undrar vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 469
Småbarn Vi har en dotter på ca 1,5 år och väntar tvåan i mars. Dottern har en besafe izi plus och har kvar babyskyddet brio primo med bas som vi...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
16 090
Senast: leia
·
Övr. Barn Jag bor 2,5 km från skolbussens hållplats. Vissa dagar i månaden ska mina pojkar åka till skolan med skolbussen och sedan vara på...
2
Svar
27
· Visningar
2 914
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Barn Selma börjar bli stora damen nu och håller på att växa ur sin bakåtvända bilstol på längden :(. Jag hade egentligen velat ha henne...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 596
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Hitta tillbaka till varann?
  • Affektanfall

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp