Bukefalos 28 år!

Fånghästarna ökar även i Finland

Sv: Fånghästarna ökar även i Finland

Pratade med en veterinär om det här idag. Och även han tycker som jag att det är snudd på djurplågeri med fång en gång är ingen gång men vet man om det och det händer igen då har det gått för långt...
 
Sv: Fånghästarna ökar även i Finland

Håller med.. Vet hästar som haft fång 3-4 gånger och som trots det fortsätter gå på fett bete utan att man gör något för att förhindra ett femte anfall.. tragiskt. En gång borde vara tillräckligt för att folk ska reagera, men tydligen inte..
 
Sv: Fånghästarna ökar även i Finland

kl

Tragiskt men sant. Här är de flesta hästarna man ser överviktiga. Sen blir folk chockade och djupt sårade om man säger att hästen är fet. "Va? Neeeejdå, han är väl inte fel heller?" Har faktiskt funderat på att anmäla vissa hästägare vars hästar haft fång, men fortfarande går på bete dygnet runt, rids aldrig osv. För jävligt.
 
Sv: Fånghästarna ökar även i Finland

Hur skulle det vara om folk slutade göda sina hästar så förbannat? Suck, vad trött man blir när man ser alla feta hästar överallt, men de är så klart inte feta utan i normalhull enligt ägarna...
 
Sv: Fånghästarna ökar även i Finland

Hur skulle det vara om folk slutade göda sina hästar så förbannat? Suck, vad trött man blir när man ser alla feta hästar överallt, men de är så klart inte feta utan i normalhull enligt ägarna...

Precis, håller helt med!
Synen på en normalhullad häst verkar helt ha ändrats. Dom ska vara runda och goa, fast det är ju bara muskler...:crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 074
Senast: Grazing
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 470
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 650
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 861
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp