Får arbetsgivaren göra såhär?

Ja. Och iaf hos min arbetsgivare (staden) och inom mitt avtal så måste du lämna in ett intyg. Det finns alltså bara ett intyg och en sida där det står varför man är sjukskriven. Har man en snäll gynekolog kan de skriva in koden för magsmärtor istället för fertilitetsbehandling så att man får ersättning för sin frånvaro.

Jag tycker det är självklart att inte arbetsgivaren ska stå för ens sjukledighet efter frivilliga skönhetsoperationer, och att arbetsgivaren ska veta varför man är sjukskriven så att de kan ta ställning till om det ska ersättas eller ej. T.ex. Vissa stressreaktioner ersätts inte heller.
Vissa stressreaktioner? Blev nyfiken, vilka är det som inte ersätts?
 
Har fått uppdatering från arbetsgivaren att de står fast att de rensat schemat. Så nu är det facket som gäller. Verkligen sämsta arbetsgivaren som finns, helt sjukt att det är så eftertraktat att jobba på detta företag, folk skulle bara veta hur personal behandlas.
Media?
 
Vissa stressreaktioner? Blev nyfiken, vilka är det som inte ersätts?
Jag vet inte exakt, det stod inte i de papper jag läste. Men jag antar att det gäller ifall man går igenom en tuff separation, någon i ens närhet dör, konflikter med arbetsgivare etc
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det fler här som varit korttidspermitterade och vabbat under den tiden? Jag är i kontakt med facket men den jag ska prata med har...
Svar
17
· Visningar
1 648
Senast: soom
·
Skola & Jobb Min partner har testat positivt för covid-19 och jag meddelade min ena arbetsgivare (jobbar extra som personlig assistent, 10 %, enda...
2
Svar
30
· Visningar
4 342
Senast: Ridinglady
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 460
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 416
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp