Får inte tag på killen

Sv: Får inte tag på killen

Det jag menar är, att hon förstår nog innerst inne nu att hon är dumpad, så att träffa honom igen och även höra honom säga det gör ju inte saken bättre=)

Hur vet du det? Jag tar personligen definitivt ett uttalat uppbrott bättre än att bli totalignorerad. Å andra sidan har de snubbar jag träffat varit mogna och socialt kompetenta personer, så jag har aldrig varit med om det sistnämnda, men ändock.

Oavsett: Det handlar om att han ska vara människa nog att kunna ta sitt ansvar för det förhållande man självmant inlett. Jag säger som Hazel: Klarar man inte av att säga till sin partner att man inte vill vara tillsammans längre är man inte mogen nog att ha en relation alls. Egoistiskt trams.
 
Sv: Får inte tag på killen

Vad ska man få skämmas över då?
Går ju inte råför att känslor försvinner, tro mig man mår redan dåligt över det själv också.

Jag har jättelätt för att bli intresserad och träffa någon ett tag, sen vill jag inte mer.

Är frukansvärt svårt varje gång, jag har stora problem med att säga som det är, för jag mår så frukansvärt illa av att göra folk ledsna.

Får det bara inte ur mig.

Bara ett tips till ts , att många kan vara intresserade och ha känslor, men sen faktiskt tröttna och vilja ha sitt eget.

Nu har Hazel redan givit ett bra svar på ditt inlägg men jag svarar ändå.

Man ska skämmas över hur man har betett sig.
Att känslor tar slut och att man vill avsluta förhållandet behöver man varken skämmas eller ha dåligt samvete över. Men att bara försvinna när det inte passar längre, för att det är "jobbigt"? Det är bara fegt. Sen att det är sjukt tråkigt att göra slut är ju en helt annan femma, men har man gått in i ett förhållande har man faktiskt åtagit sig den överenskommelsen. Och att använda ursäkten att man inte vill göra folk ledsna är ju bara ännu lägre. För man blir väl precis lika ledsen, om inte ledsnare, när den man är kär i bara försvinner och inte ens har ryggrad att förklara att hen inte vill mer.

Men nu pratar jag alltså om ett regelrätt förhållande, inte någon man träffat lite löst. Vi kanske pratar om olika saker?

KL

Ni som börjar snacka om stalker-varning - det är väl inte ens nära i det här fallet? Att höra av sig och eventuellt besöka sin pojkvän för att få svar tycker jag är helt inom ramarna. Faktiskt tycker jag nästan att något annat vore att uppmuntra ett taskigt beteende. SEN kan man ignorera. Som jag skrev ovan är det ju dock självklart något helt annat om det bara är någon man träffat ett tag och man inte har några åtaganden gentemot varandra.
 
Sv: Får inte tag på killen

Ärligt talat kan jag tycka att om man inte ens klarar att säga till sin partner att man inte vill vara tillsammans längre är man nog inte mogen nog att ha ett förhållande alls.

För min del hade killen väl fått kalla mig stalker då. Jag hade hade sett till att få reda på vad fan han pysslade med SEN hade jag inte hört av mig mer.

:bow:

Jag håller med i vartenda ord du skriver. Jag avskyr verkligen att prata känslor och göra folk ledsna/besvikna/arga, men oavsett hur gammal TS och den aktuella killen är, så är det inte ett schysst beteende som han håller på med. Han kunde åtminstone skicka ett sms (som jag fortfarande inte tycker är en bra lösning, men bättre än den taktiken han kör nu) om att hans känslor försvunnit/vad det nu är han håller på med. Det är förmodligen lättare för TS att bryta ihop och gå vidare med sitt liv om hon får ett ordentligt avslut, det som killen förmodligen försöker göra nu leder antagligen bara till att hon kommer gå och undra och hoppas och älta vad det var som gick fel.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 055
Senast: jemeni
·
Relationer Hoppas nån klok utifrån kan se klart på min situation. Jag började skriva med en kille från tinder i september. Han visade stort...
Svar
18
· Visningar
7 381
Senast: Josseliten
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 630
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 215
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp