Äsch, värsta grannarna jag någonsin haft var ett pensionärspar där kvinnan var heltokig. Jag fick inte använda vattnet i köket på kvällarna. Då kom hon och bankade på dörren. Hon påstod att jag spolade vatten hela dagarna (jag hade skola och stall och var knappt hemma). Hon menade att hon inte hörde TVn när jag spolade vatten, och bjöd in mig för att lyssna. Jo, det hördes ett svagt sus i ledningarna men för att höra detta var de tvugna att stänga av TVn och stänga balkongdörren

. Hyresvärden sa att jag skulle ringa Securitas och sen sätta på vattnet när de var hos mig. Jag gjorde det, två killar från Securitas kom och såg ut som de trodde att JAG var galen när jag påstod att tanten kommer om jag öppnar kranen. Jag öppnar kranen och nån minut senare bankar tanten på, Securitas-killarna öppnade och tanten skällde ut dem. När hon gått sa de "hon är ju inte klok". Nä, jag vet

.
Ett av de bästa områden jag bott i är förövrigt ett som räknas som de sämre i Uppsala. På markplan. Hur lugnt som helst. Jag promenerade dessutom mycket under kvällar och nätter då och det kändes tryggt överallt.
När får du titta på lägenheten med uteplats?