Fast läkare - varför?

Bukefalos 30 år!

Det jag sade var inte menat att förstås som ett uttalade i frågan om det är ett bra/meningsfullt system eller inte. Det jag uttalade mig om handlade om frågan rörande förståelsen för folks uppfattningar om saken.

Din skeptiska inställning utifrån din erfarenhet, som jag tolkar den, att det inte kommer att gå att genomföra har jag inga frågetecken alls kring. Det känns tydligt och är förståeligt. Sedan har jag en annan erfarenhet av att detta redan eftersträvas på en del VC jag haft kontakt med, men jag förstår ju hur din erfarenhet ger dig en annan syn.

Det jag har svårare att förstå är varför man ställer frågan varför det är viktigt att ha en fast läkare när man inte är sjuk, eftersom jag inte ser att det är det som inslaget i TS sagt eller att det argumenterats för det i tråden.

Här har de delat läkarnas patienter efter var de bor i första hand. Så ringer jag vårdcentralen får jag samma läkare (förutsatt att den jobbar kvar, inte är sjukskriven, vabbar osv).

Jag vill inte ha den läkaren jag blivit tilldelad. Har noll förtroende för honom. Så jag brukar säga att jag tar någon annan, vem som helst, och jag bryr mig inte om den är permanent eller inte.
Problemet är när det behövs lite större utredning. Som när jag sökte för yrsel, fick träffa en jättebra ung läkare som gjorde en massa utredningar men hittade inget. Tyvärr flyttade han vidare och jag glömdes bort. Så nu sitter jag här och är snurrig fortfarande.
Men du borde ju kunna byta husläkare/vårdcentral själv?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka