Favorit frukt/bär.

Mango!
Gott både som det är och som smak på det mesta.

Hallon är nog favoritbäret att äta som det är. Hjortron är också svårt att klaga på. Båda funkar dessutom bra som ”smaksättare”.

Annars är jag förtjust i citron som smak på saker och ting, men äter hellre apelsin som den är.
 
När jag är utomlands äter jag massor av papaya med lime på, definitivt min favorit! Melon och ananas slinker ner också. Hemma äter jag aldrig frukt, inte ens gratisfrukten på jobbet. Bär gillar jag men äter i princip aldrig några. Lite av mina hemodlade hallon på en panacotta ibland bara.
 
Finns ju såå mycket gott men mango, vindruvor (köper bara eko och inte alltid man hittar tyvärr), vattenmelon, körsbär och jordgubbar är favoriterna😍
 
Blåbärstry är faktiskt en riktig favorit! Annars är jag tråkig och säger att det som är i säsong som jag kan ta direkt från växtplatsen i trädgården är godast liksom :love:
Länge längtat, och passade på att ta med två från Trädgårdsmässan. :up:
Tror dessutom att jag kommit på ett utmärkt ställe att gräva ner dem på.
 
Beror på.
Hallon, björnbär, körsbär päron favoriter i Norden.

På sydliga breddgrader: passionsfrukt, papaya.
 
Jag gillar svarta vinbär 😅 lite udda kanske men det är nog favoriten sen kommer bigarråer hallon och jordgubbar som smakar något.
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Körsbär/biggaråer, skogshallon, björnbär, hjortron, mango, ananas, lyche, melon, passionsfrukt, blåbär..
Eh.. ja och typ tusen till. Älskar frukt och bär!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Bigarråer, alla sorters melon förutom nätmelon/cantalope, ananas, nektariner, hallon, smultron (men bara "riktiga", de odlade är inte lika goda), solvarma blåbär direkt från busken... :d
Nu blev jag hungrig!
 
Älskar allt med blåbär. Gillar också smultron och körsbär.

Inser att jag tycker mycket bättre om bär än om frukt vilket är något som jag har svårt för.
Jag håller med dig, bär är godare än frukt. Så därför måste jag vara petig och säga emot dig.
Körsbär är inte bär. De är en stenfrukt.

Så de hör inte hemma bland de goda bären :sneaky: (Ignorera dock att banan hör hemma där också tack :angel:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 467
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 276
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 468
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp