Favorit frukt/bär.

nullo-modo

Trådstartare
Vilken är eran favorit frukt/bär? Finns ju så otroligt många olika.

Riktigt goda tycker jag Kiwi, Hallon, Jordgubbar och krusbär är men i toppen är det 2 jag har svårt att välja mellan och det är Björnbär och Bigarråer 😍.
 
Oj, så svårt 😅 älskar bär och har otroligt svårt för att välja men tror favoriten är smultron. Röda vinbär och hallon ligger också högt uppe, sen är ju krusbär, blåbär och hjortron inte fel dom heller 👌😍 tillägg...eller jordgubbar
 
Oj, så svårt 😅 älskar bär och har otroligt svårt för att välja men tror favoriten är smultron. Röda vinbär och hallon ligger också högt uppe, sen är ju krusbär, blåbär och hjortron inte fel dom heller 👌😍 tillägg...eller jordgubbar
Ååå vinbär har jag inte ätit på länge Kommer ihåg att jag tyckte bäst om dom vita när jag vart liten.
 
Bär: Jordgubbar, hallon. Är inte så förtjust i andra bär faktiskt, möjligen svenska blåbär då.

Frukt: Päron, melon.

(vågar väl inte ens andas om att avocado är ett bär och därmed ta med det som nummer 1 på listan, jag tror inte riktigt att vi har återhämtat oss från @Pilot s tomattråd än :angel:)
 
Älskar allt med blåbär. Gillar också smultron och körsbär.

Inser att jag tycker mycket bättre om bär än om frukt vilket är något som jag har svårt för.
 
Jättesvårt! Måste jag välja blir det blåbär.

Frukt beror på sort och kvalitet, men äpple eller apelsin.
 
Det jag äter mest är bananer för att det går att använda till så mycket: enkelt att ta med och äta som den är, till gröten, till efterrätt/dessert, till bakning.

Allra godast är nog en riktigt bra papaya. Därefter blåbär, jordgubbar, avokado, kumquat, kiwi, pithaya, persika, kaki.

Citron och lime kan jag inte vara utan men dom är ju inte goda att äta som dom är.

Går inte att välja en 🤷‍♀️ frukt är verkligen godis.
 
Åkerbär, smultron, körsbär, blåbär, jordgubbar. När det gäller smak på saft/sylt/dessert så är körsbär i topp.

Om vi räknar med lychee så är jag väldigt förtjust i dem också. Och fläderbär.
 
Hallon! 😍

När jag en gång tillbringade ett drygt år i gröna kläder så fanns det hallonbuskar över hela regementet. Det gick att äta sig proppmätt på hallon hur lätt som helst när man hade en stund över och jag bara älskade det! ☺️
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 268
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 878
Senast: Niyama
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 445
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp