Bukefalos 28 år!

Favorit täcken

gaski

Trådstartare
Skriv någon rad om era favorit täcken:D, måste snart köpa ett nytt svett och vinter täcke :angel: Ska nämligen klippa honom snart och då lär de behövas ett vinter täcke.
Skriv också när ni använder era täcken, och till vinter täckena vilka grade det åker på. ;)

Kopiera detta, och fyll sedan i :d

Svett täcke:
Vinter täcke:
Regn täcke:
 
Sv: Favorit täcken

Svett täcke:
Mitt favorittäcke från Boj :love: Köpte det i Globen för något år sedan, helt underbart, sitter perfekt på hästen :love: Har flera täcken, men detta är mitt favorit :d
12389068.jpg




Vinter täcke + Regn täcke:
Ett Termo Master från Hööks, köpt för flera år sedan men har hållit faktiskt. Dock är det i stora laget för hästen, så vi ska köpa ett nytt täckte till honom :) Täcket är både varmfodrat + att det står emot regn så det blir båder vinter och regn täcke :p.
Har ingen bild på nuvarandet täcktet, men det är mörkblått och tråkigt :smirk:
 
Sv: Favorit täcken

Jag bara älskar mitt vintertäcke ifrån Boett :love: Tar ut hästen efter ridning med detta täcke på, även fast han är lite svettig. Funkar super!!
 
Sv: Favorit täcken

Svettäcke:
Mitt dubbla sponsorfleece :love:

Vintertäcke:
Boetts, absolut.

Regntäcke:
Mitt blå från Bucas.
 
Sv: Favorit täcken

Svett täcke:
Palwears! :love:

Vinter täcke:
Har bara nåt jättebilligt just nu, som jag inte tycker om så mycket...

Regn täcke:
Har jag inget...
 
Sv: Favorit täcken

Svettäcke: Bucas än så länge, men letar efter tjocka fleecetäcken med hals och fasta gjordar. Verkar hopplöst.
Vintertäcke: Vintertäckena från Boett. Inga andra duger på långa vägar!!!
Regntäcke: Bucas än så länge. Har inte haft tillfälle än att pröva det från Boett som jag köpte på SM för hela 200 kr. (Helt felfritt, bara att modellen var utgången!!!)
 
Sv: Favorit täcken

Svett täcke: Ett fleece med hel hals, tror det är jacson.
Vinter täcke: Horseware rambo duo, men även amigotäcket är bra!
Regn täcke: Horseware rhino wug.
 
Sv: Favorit täcken

Svett täcke: Mitt Boetts med helhals.
5673223.jpg

Vinter täcke: Ett blått från Källquist
Regn täcke: Hansbo undercover
 
Sv: Favorit täcken

Svett täcke: Okänt märke 10 år gammalt, minst.
Vinter täcke: Boetts vinter-svett.
Regn täcke: Svea ? Använt två ggr på 4 år.
 
Sv: Favorit täcken

Favorittäcket är mitt mörkblåa Bucas shamrock ultra - Jättebra svettäcke! Hästen torkar superfort! Vissa gråa, ruggiga & regniga höstdagar har jag satt på detta täcke och hästen är helt torr under.
Så det fungerar även som regntäcke (Lätt regn) en störtskur klarar nog inte täcket. //Linda
 
Sv: Favorit täcken

Svetttäcke: Fleecetäcke. Inköpt på Börjes. Bra kvalite. Dubbla snabb- bogspännen och svansrem. Inga kryssgjordar så man får använda täckgjord.

13955881.jpg


Fleecetäcke. Inköpt på Hööks. Bra kvalite här med. Inte så jättesnyggt. Dubbla bogspännen och svansrem. Inga kryssgjordar så man får använda täckgjord.

5777804.jpg


Regntäcke: Thermo master rain. Mycket prisvärt och bra täcke. Tunt foder som absorberar bort fukt. Bogveck, dubbla bogspännen, kryssgjordar, svansskydd, bensnören. Köpt på Hööks.

13955882.jpg


Vintertäcke: Har inget vintertäcke. Utan när det dehövs så används regntäcket med ett fleecetäcke under. Det funkar bra!

Ländtäcke: Regntätt ländtäcke med tunnt foder. Används bara när det regnar eller är mycket kallt. Köpt på Ullared.
Har även ett till, men det har jag ingen bild på. vet heller inte vad det är för material, men det är bara till för kalla dagar. Det är inte fodrat.

13955883.jpg


Stalltäcke: Snyggt rutmönstrat täcke med tunnt foder. Används mest ute i hagen faktist. Dubbla bogspännen och svansrem. Kryssgjordar.

10259029.jpg
 
Sv: Favorit täcken

Skulle man kunna få se hur dant rött det är?

och är bilden på hemsidan dålig, eller går halsen upp så där? Hur fungerar det? Störande?

Hm.. Har ingen bild på det, men det är inte knallrött om man säger så :D Ska se om jag kan komma ihåg att ta med kameran till stallet så kan jag ta ett kort, Gauti lär väl tycka jag är knäpp som klär på han vintertäcken, men han får ställa upp för mig helt enkelt :angel:

Tycker inte det är störande med halsen, utan det sitter bra och är smidigt, hade innan ett annat vintetäcke med hals och då kunde han knappt röra halsen, men detta täcke har Gauti på sig hela dagarna ibland då jag rider på morgonen och han äter och mår gott, rullar sig och störs inte av det alls, älskar detta täcke!
 
Sv: Favorit täcken

Det låter ju bra :D

Men, till halsen igen :angel: Jag funderar på att helraka i år, och köpa ett sånt täcke då, men du tror inte halsen stör trots att han kommer ha det på sig rätt mycket?
"vanliga" (utan sån hals, eler utan hals öht), an dem ju få skav på manken av, risken kanske är mindre med det täcket? :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Favorit täcken

Det låter ju bra :D

Men, till halsen igen :angel: Jag funderar på att helraka i år, och köpa ett sånt täcke då, men du tror inte halsen stör trots att han kommer ha det på sig rätt mycket?
"vanliga" (utan sån hals, eler utan hals öht), an dem ju få skav på manken av, risken kanske är mindre med det täcket? :idea:

Ja, som sagt Gauti har på sig det hela dagarna och inga skav eller obesvär där inte. Sitter jättebra tycker jag! Han kan gå i det utan problem, rulla sig samt äta och busa såklart :D Det är mjukt och mysigt under. Gauti fick skav av andra täcken, men inte detta. Ska ta kort idag :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 651
Senast: fejt
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 583
Senast: Avalbane
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 575
Senast: Skye
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 835
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp