Bukefalos 28 år!

Favoritkaka - vilken?

Min farmor bakade cocosrutor när jag var liten. Hittar inte receptet och hon kan inte berätta det pga demens :( Det är inte kärleksmums men lite åt det hållet. Dessa kakor kunde jag äta mycket av :D
 
Pollykladdkaka! Och citronkladdkaka! Och hemmagjorda kanelbullar med myyyyycket fyllning! Och jordgubbspaj!

Hur folk kan tycka om torra kakor är bortom mitt förstånd:eek:
 
Kladdkakor med choklad och bär. Mörk choklad/hallon, mjölkchoklad/havtorn eller vit choklad med björnbär och nerstuckna bitar mörk choklad.

Hemgjorda chokladbiskvier med rostad hasselnötssmörkräm

Paj med fyllning av hjortron och kondenserad mjölk

Fläderbärspaj med mörk choklad, macadamianötter och rom

Mammas bullar med roliga fyllningar typ krusbär, tosca eller rabarber/kardemumma..

Jag erkänner, jag är ett kakmonster :love::o
 
Åh semlor :love
Fast jag är sådär konservativ och blir lite ledsen med alla konstiga versioner. En semla är en semla är en semla liksom..
Du och jag! :love:
Semmelwrap, somla, blåbär/vanilj/choklad och andra dumheter...NEJ!! :mad::eek: :rage::nailbiting::arghh::turd:
Semmeltårta kan jag gå med på, det blir som en STOOOOOOOOR semla. Men annars, nej.
...och hur jag själv kunde glömma semlan är snudd på oförlåtligt! Jag och en vän hade ju för bövelen semmeldejt en gång i veckan i våras :d :d :d (sen slutade de med semlor...snyft.)

Och jag är sur över att jag blev introducerad till hallon/saltlakritschokladbollarna från Delicato när de försvann lika fort! :mad:
 
Senast ändrad:
Attans. Nu måste jag gå till Lilla Kafferosteriet. Det mesta där är ju himla gott, men päronbågarna har jag inte testat.
När jag själv bakar småkakor blir det oftast bondkakor och schackrutor. Jag var superbra på drömmar när jag var yngre, men jag har tappat stinget där.
Ja, du måste nog det. Jag ber om ursäkt i förväg för den väg av frestelse jag lett in dig på...
 
Åh fy. Finns inget värre än morotskaka! Jag gillar en krämig chokladkaka med konjak i. Skitgod. Annars är jag inte så förtjust i småkakor (om dom inte består av till hälften choklad) faktiskt, även om det mesta går ner.
Men men men... Vad är det för fel på stackars morotskakan tycker ni? Jag är genuint förvånad, trodde det var något som i princip alla tycker om!
 
Mariabollar- the food of gods! :love: Lingonkola-paj och citronmaräng-paj.
Som den choklad älskare jag är så har jag själv knåpat ihop ett recept på chocolate chip cookies med 3 sorters choklad; vit, mörk och mjölkchoklad och holy jesus dom är goda :heart Sen älskar jag eclairer och petit chouxer men med min glutenkänslighet och laktosintolerans brukar det inte funka så bra att äta, ibland gör jag det ändå dock :D
 

Liknande trådar

Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 689
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: Nova123
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: Jeps
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 745
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp