Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min farmor bakade cocosrutor när jag var liten. Hittar inte receptet och hon kan inte berätta det pga demensDet är inte kärleksmums men lite åt det hållet. Dessa kakor kunde jag äta mycket av
![]()
Ja fast mer kokosTyp silviakaka?
Men min kanske absoluta favorit när det gäller bakverk är semlan.
Du och jag!Åh semlor :love
Fast jag är sådär konservativ och blir lite ledsen med alla konstiga versioner. En semla är en semla är en semla liksom..
Åh semlor :love
Fast jag är sådär konservativ och blir lite ledsen med alla konstiga versioner. En semla är en semla är en semla liksom..
Ja, du måste nog det. Jag ber om ursäkt i förväg för den väg av frestelse jag lett in dig på...Attans. Nu måste jag gå till Lilla Kafferosteriet. Det mesta där är ju himla gott, men päronbågarna har jag inte testat.
När jag själv bakar småkakor blir det oftast bondkakor och schackrutor. Jag var superbra på drömmar när jag var yngre, men jag har tappat stinget där.
Men men men... Vad är det för fel på stackars morotskakan tycker ni? Jag är genuint förvånad, trodde det var något som i princip alla tycker om!Åh fy. Finns inget värre än morotskaka! Jag gillar en krämig chokladkaka med konjak i. Skitgod. Annars är jag inte så förtjust i småkakor (om dom inte består av till hälften choklad) faktiskt, även om det mesta går ner.
Och jag är sur över att jag blev introducerad till hallon/saltlakritschokladbollarna från Delicato när de försvann lika fort!![]()
Hemgjorda chokladbiskvier med rostad hasselnötssmörkräm
HELT enig där, enda anledningen till att inte ha mandelmassa i den är om man är allergisk!
Det ska inte vara choklad, blåbär, saffran osv i en semla...![]()
Jooo! Maxi har världens godaste semlor med blåbärsmousse och vaniljkräm, underbara!
Biskvier! Hur kunde jag glömma biskvierna...
Biskvier! Hur kunde jag glömma biskvierna...