Bukefalos 28 år!

Favoritkaka - vilken?

Jag är inte så knusslig, nästan alla bakverk är :love::d men favoriter är (utan någon ordning)
Pinocciotårta
Kladdkaka
Fyllda munkar
Wienerbröd (helst med jordgubbar och gelatin ovanpå vaniljkrämen)
Munklängd (som en munk, men i längd och massa vaniljkräm)
Chokladrulltårta med smörkräm
Skurna chokladkakor
Silviakaka
Budapestrulle
Marängtårta med jordgubbar
Mandelkubb
Punchrulle/dammsugare

Ja listan kan göras lång.... :o:D:d
 
Alltså denna tråden.. Salivering deluxe!

Biskvier, kolakakor, kladdkaka med Philadelphia och vit choklad, hembakta drömmar, blåbärspaj och typ allt med kardemumma. :heart
 
Kardemumma- och blåbärssockerkaka
Finskorpor
Mazariner (OM de är nygjorda och mjuuka. Inget torrt Delicato-mög)
Vaniljmunkar
Solbullar
Butterkaka

Dv, det mesta med kardemumma, mormors hosta och mandelmassa!
 
Jag tycker att det är jättesvårt att hitta en riktigt bra morotskaka och en dålig morotskaka är verkigen inte god.

Det värsta är ju på café när de har mage att servera morotskaka med vanlig glasyr på florsocker och vatten. :mad: Utan frosting på färskost är det ingen morotskaka!

(och är det saftigheten i kakan man gillar kan jag tipsa om att byta morot mot squash... MUMS!)
 
Alltså jag börjar dreggla av att läsa den här tråden :p
Några favoriter hos mig är pekanpaj, chokladcheesecake, diverse kladdkakor. Jag och min syrra brukade baka en chokladpaj som är typ legendarisk :love:
 

Liknande trådar

Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 690
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: Nova123
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: Jeps
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 753
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp