Bukefalos 28 år!

Felmärkt Hw täcke?

I

incognito

Skrev i den andra tråden om mina hw täcken och fick till svar att risken finns att de är felmärkta.

Köpte iallafall 2 täcken nyligen, ett hw rhino orginal 0g 155cm och ett hw rhino plus 200g 155cm.

Rhino plus satt perfekt medans orginal i samma storlek var ca 1,5dm för långt över rumpan. Kan det skilja så mycket på samma märke och modell i samma storlek eller är det helt enkelt så att de är felsydda?

Eftersom jag ska beställa ett nytt täcke till 155hästen så undrar jag hur långa är era orginal täcken?

Provade en stallkompis 145 i plus 200g. Det var för kort över rumpan. Man blir ju inte klok på detta. :mad:
 
Sv: Felmärkt Hw täcke?

Jag har dessa täcken till min häst. Det skiljer i storlek på dessa. Min häst skulle säkert kunnat haft 145 i det grönrutiga täcket istället för 155 som hon har i det blårutiga. Brydde mig inte om att byta eftersom det blev så dyrt med frakt hit och dit + väntetid på flera veckor eftersom butiken inte hade på lager.
 
Sv: Felmärkt Hw täcke?

Jag har både original och plus i stl 130cm, och de är lika i stl, möjligen att plusen är lite längre i ryggen men det är isf marginellt.
 
Sv: Felmärkt Hw täcke?

hm.. då kanske mitt är felmärkt isåfall. jag la ut dem ovanpå varandra och orginalet var betydligt större...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 961
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 256
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 939
Senast: lomuxx
·
Utrustning Behöver lite hjälp... Har en häst som är knappt 160 hög, kort och ganska tunn (tänk fullblod med mkt kort rygg ;)) som jag behöver...
Svar
7
· Visningar
1 883
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp