Firefox stänger ner sig

Thesen

Trådstartare
Mitt Firefox är jätteknäpp, när jag går in på vissa sidor kommer det upp en dialogruta där det står att det har uppstått problem och Firefox har slutat att fungera. Sedan stänger Firefox ner sig och jag får starta programmet pånytt. Som tur är gör det inte så på Buke, men på många andra sidor.
Jag har senaste Firefox-versionen och använder Vista.
Någon som har en idé om hur jag ska lösa detta otroligt störande problem?
 
Sv: Firefox stänger ner sig

Jag har haft problem med att firefox äter upp all min Ram i datorn.
Blir jätte segt, använder nu mera opera i ställe =)

Fungerar jätte bra :)
 
Sv: Firefox stänger ner sig

Fast det är inte det som är problemet, tror jag. Datorn är inte det minsta seg och Firefox funkar jättebra tills dess att det stänger ner sig.
Ingen som vet vad det kan vara?
 
Sv: Firefox stänger ner sig

Har du fått virus. Min Explorer gjorde på det viset och då var det virus.
 
Sv: Firefox stänger ner sig

Jag tror inte det, virusprogrammet hittar inget i alla fall (har Norton).
Kan det vara något som har blivit fel vid installeringen av FF kanske?
 
Sv: Firefox stänger ner sig

Kan det vara någon plugin till firefox som ställer till det?
Kanske läge att avinstallera några av dem och se om det hjälper.

Annars kan kanske en avinstallation av firefox och sedan nyinstallation vara något att prova.
Ta gärna backup på bokmärken och kolla upp vilka plugins du har innan avinstallation.
 
Sv: Firefox stänger ner sig

Finns det nåt gemensamt med sidorna som visas? Typ att det är Flash på sidorna eller något sådant?
 
Sv: Firefox stänger ner sig

Jag har nu provat att installera om det, och det hjälpte inte. Har även prövat att köra i felsäkert läge, hjälpte inte det heller.
Prövade också att öppna samma sidor i Explorer och där fungerade det, så det verkar inte vara sidorna det är fel på.

Sharpless: Har faktiskt ingen aning om vad som används :o. Var kollar man det?
En av sidorna jag har problem med är zylom.com, en spelsida. Egentligen gör det ju inget att jag inte kommer in på just den sidan, men man vill ju ändå att FF ska fungera som det ska.
 
Sv: Firefox stänger ner sig

Just spelsidor är ju en typ av siter som använder Flash.
När du körde felsäkert, var det Firefox du körde felsäkert? För i så fall är det inte nåt tillägg som är problemet...
Ett alternativ är att du skapar en ny profil och testar om det funkar, för det kan hända att det blivit något "fel" där...

Bara utifallatt: "<sökvägen till firefox.exe>" -profilemanager
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 044
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 288
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 531
Senast: Juli0a
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp