Bukefalos 28 år!

Flytta sto med föl

Sv: Flytta sto med föl

Jo jag vet, men vet inte hur mycket jag kommer jobba till hösten än så det kommer bli ruskigt dyrt att bila fram och tillbaka.

Ska fundera lite till.
 
Sv: Flytta sto med föl

Stall 1 först, sen efter avvänjning flytta bara fölet till stall 2? Då kanske du inte ens behöver åka till fölungen så ofta, om den andra ägaren kollar till?
 
Sv: Flytta sto med föl

Ja, tanken är att hitta en lösdrift med mixad ålder när fölet ska vänjas av. Då gör det ju inget om det är lite längre bort heller, då är ju det viktigaste att fölet får ha roligt och utvecklas i en flock.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Ketrawzc
·
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Mia_R
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 415
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 318
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp