Flyttade gränser på buke?

Betsy

Trådstartare
För länge sedan ansåg jag att moderatorerna var petiga (väldigt petiga, lite för petiga till och med) med vart trådar skulle ligga! Var sak hade sin plats och trådar flyttades, ibland hände det att man inte förstod varför de gjorde det...
Nu känner jag att det är tvärtom, jag förstår inte varför vissa trådar får ligga där de ligger! Festtrådar på Gnägg tillexempel... Och även om det kan vara såååå roligt att höra om olika drinkar och hur folk kommer må efteråt så känns det dels som ej något hästrelaterat och borde ligga på Senior men samtidigt kan det väl tas genom PM?
Nu har jag bara tagit ett exempel och jag menar inte att peka ut enbart den här tråden, men det kändes som det tydligaste exemplet att peka på!

Dessutom så tycker jag att moderatorerna inte känns särskilt objektiva och de är inte heller konsekventa! Ibland är de väldigt hårda och ibland ser de genom fingrarna med det mesta, ibland gäller en sak men ibland gäller det inte...
Givetvis är inte alla moderatorer så (många är duktiga och förtjänar credit för det :bow: ) och jag vet att även moderatorer är mänskliga och kan göra fel! Men någon måtta får det väl vara?
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Ja, jag kan inte annat än att hålla med dig. Jag tycker att det är opassande att skriva om sprit överhuvudtaget där man vet att det är mycket yngre människor som läser. Men om nu tråden får vara kvar ska den väl inte ligga på gnägg när den har med sprit och fest att göra? Det faktum att det är en ridsportsförening som anordnar festen bode kvitta i detta fall då det inte har med hästar att göra över huvudtaget..... :smirk:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flyttade gränser på buke?

Handen på hjärtat.

Om ni nu reagerar på tråden...


Har någon av er »Rapporterat inlägget«?

Just på GNÄGG är det ju många och långa trådar ochdet kan vara svårt för Mysko o Gunnar att hinna läsa igenom alla och allt.

Det gäller förresten samtliga forum.
Ser ni ett inlägg som ni inte tycker är på rätt ställe eller är stötande på ett eller annat sätt. Använd knappen »Rapportera inlägg« och skriv en kort motivering.

/Anna-Karin
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Handen på hjärtat, ja jag har rapporterat! Det gjorde jag innan jag kommenterade det i tråden och innan jag skrev den här tråden...
Jag är inte ensam om att ha klagat heller...
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Håller med fullständigt.
Forumet har inte bara ändrat utseende, utan även innehåll.
Vissa av Moderatorerna verkar numera se genom fingrarna på saker som deras egna favoritandvändare publicerar.

Jag saknar dom gamla, goda tiderna på Buke ( :devil: )
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

fast den festtråden får kanske ligga kvar för att den handlar om ett hästrelaterat evengemang, och såna ska väl ändå ligga på gnägg? Sen att den ahr spårat ur lite väl är väl en annan sak... =)
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jo fast om jag tänker på tex nästa helg, så skulle jag lägga ett inlägg om tävlingen under Gnägg men jag skulle ju knappast starta en tråd om vad du och jag ska göra under själva festen efter tävlingen... Det känns inte så relevant tycker jag :)
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jag är så in i norden trött på gnällandet på våra moderatorer! En tycker si och en tycker så i all oändlighet. Allt modererande bygger på bedömningar och det kan aldrig bli så att alla tycker det är perfekt och utfört med någon millimeterrättvisa.

Jag kommer ihåg den gamla onda tiden utan moderatorer. Då var det high life. Undrar förresten om Gunnar tar emot ansökningar för eventuellt framtida modererande. Någon som aspirerar?

/Jane
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

De flesta Moderatorerna gör ett kanonjobb :bow: , men nog får man väl kritisera någon, trots att denne/dessa är moderator/er.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Som Rejält_Felskapad säger så måste man väl få kritisera någon? Jag skrev ju att jag inte syftade på alla & att många faktiskt förtjänar beröm! Många, men inte alla... Ska man inte få ta upp det till diskussion då?
Jag visste inte att moderatorerna var heliga!
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jodå, du får ta upp det till diskussion men jag vill gärna skriva att jag har en avvikande åsikt.

/Jane
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Betsy skrev:
Som Rejält_Felskapad säger så måste man väl få kritisera någon? Jag skrev ju att jag inte syftade på alla & att många faktiskt förtjänar beröm! Många, men inte alla... Ska man inte få ta upp det till diskussion då?
Jag visste inte att moderatorerna var heliga!

Kan du inte säga vilka moderatorer du inte tycker är bra, så kan dom andra få beröm! :idea: Hur kan man ha en diskusion om inte alla vet vilken moderator som är dum? :confused: :confused:
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Betsy skrev:
Som Rejält_Felskapad säger så måste man väl få kritisera någon? Jag skrev ju att jag inte syftade på alla & att många faktiskt förtjänar beröm! Många, men inte alla... Ska man inte få ta upp det till diskussion då?
Jag visste inte att moderatorerna var heliga!

Har ni gjort det som Gunnar flera gånger uppmanat: PM:at honom om moderatorer som gör fel?
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Okej, nu vet jag hur det fungerar :idea: !

Något som berör forumet, någon som har gjort något som berört flera på forumet = Det ska PM'as, och inte läggas ut officiellt på forumet.

Något som berör några få andvändare och en del alkohol = Det lägga ut på forumet, PM är helt onödiga i detta sammanhang.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

*Knapp*
Nej men oj, hör och häpna... helt otippat :eek: så var det Fio,Mallfoy Mot Ia_, Pooh och Gammeln i just den tråden.. :angel:
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

A_K_N skrev:
Ser ni ett inlägg som ni inte tycker är på rätt ställe eller är stötande på ett eller annat sätt. Använd knappen »Rapportera inlägg« och skriv en kort motivering.

/Anna-Karin

Handen på hjärtat så har jag vid ett fåtal tillfällen rapporterat inlägg, det har endast skett när jag tycker allvarliga övertramp skett, (jag är ganska hårdhudad) men jag har hittills aldrig fått någon respons.

De två fall jag har rapporterat har varit inlägg där en användare outat ett nick i ena fallet, och i det andra avslöjat namnet på en icke känd person som figurerade i en tråd och som själv inte är registrerad användare här, vad jag vet.

Ganska solklara fall men inte hände något för det.

Till slut känns det som att det är bättre att diskutera det offentligt i en tråd då istället.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Va? Vilken tråd? Allt här är inte mitt och fios fel. Faktiskt....
 

Liknande trådar

Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 429
Senast: MJLee
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 881
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel
Oro
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
21 745
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp