Bukefalos 28 år!

Flyttade gränser på buke?

Sv: Flyttade gränser på buke?

Om jag slapp att hantera ditt och andras tjafs om saker av väldigt liten betydelse kanske jag skulle hinna med mer viktiga saker.
Börjar tröttna rejält på er som blivit avstängda men skaffat nya namn och inte verkar ha fattat något. Sluta tjafsa om saker bara för att tjafsa.

Tack ankans, du beskriver bra vad jag vill få fram.
Jag har arbetat med dessa sidor i många år, vanligtvis utan någon som helst ersättning trots detta ofta på heltid eller mer.

Eftersom vi nu har två unga barn som jag är hemma med, försöker jag hinna in så ofta det går, men tiden är betydligt begränsad, eftersom vi har gård, 22-boxars stall, min sambo arbeter som tränare, när det hinns med mellan amning och stallskötsel.

En lösning på tjaset är kanske att stänga ner alla chat-forum som Gnägg och Senior och hänvisa den typen av snack till chatten. Där försvinner ju saker ganska omgående så tiden som måste läggas på rensning minskar betydligt.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Eftersom jag aldrig får svar (förutom nu) på det jag skriver så kan jag väl knappast uppta så mycket av din tid.

Det skrivs ju här "använd meddela moderator, moderatorerna kan inte se allt, så hjälp dem", men när man gör det så är det tjaffs att göra det tydligen.. :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jag kan bara svara för mig själv & jag förstår verkligen att moderatorerna inte har dett lätt att hinna med och att de har annat att göra... Men när moderatorerna svarat själva i tråden så har de ju uppenbarligen haft tid att läsa det?
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jag har varit hos hästen och på bilverkstan för att byta däck. Behöver du veta nåt mer :confused:?

När jag kom hem öppnade jag mailen och såg din synpunkt. Jag tycker att du har rätt om tråden och ska flytta den om Gunnar inte gjort det.

Lika lite som du är jag avlönad för att sitta här. Och Gunnar har en hel sajt att sköta, därför modererar han inte mer än akutfall. Den tråd du skickat synpunkt på är ingen sån.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Nej jag behöver inte alls veta vad du har haft för dig, jag antog faktiskt att du inte har varit inne och sett det.

Att Gunnar bara tar "akutfall" var faktiskt något jag har missat, och självklart anser jag inte mitt "meddelande" vara något akutfall.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Du verkar inte förstå mycket du, eller är det tvärt om.

Om du med flera inte tjafsade i mängder med trådar skulle det inte behöva skickas synpunkter och jag skulle inte behöva tillbringa timmar med att läsa ointressanta tjafstrådar för att sedan försöka ta ställning till vad som skall göras.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jag har ingen aning om hur mycket jobb det är att flytta en tråd, det kanske tar 20 minuter? eller krävs att man loggar in på annat sätt eller andra saker som jag inte känner till. Att svara i ett inlägg tar bara ett par minuter, därför kanske inte moderator väljer att flytta den just då..

Som sagt, man kan tycka, tro och ha åsikter och hade det handlat om en världskatastrof, ja, då tror jag att moderatorerna hade reagerat, men att bli upprörd över att en tråd ligger fel och att kräka på moderator för de skrivit i tråden, det förstår jag inte alls.

Tycker det verkar som att man är ute efter att hitta ett sätt att klanka på moderatorn genom att leta fel.. Som säkert bottnar i andra orsaker än en stackars malplacerad tråd.

Eller blir hela dagen förstörd för tråden ligger fel?

Nä, ett vänligt pm med ett påpekande om att tråden nog hamnat fel, det hade jag kunnat köpa, men att slå på stora trumman och sitta här inne och gnälla som en annan kärring tycker jag är lågt.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Betsy skrev:
Jag kan bara svara för mig själv & jag förstår verkligen att moderatorerna inte har dett lätt att hinna med och att de har annat att göra... Men när moderatorerna svarat själva i tråden så har de ju uppenbarligen haft tid att läsa det?

Det är nog lite på sin plats att förklara lite.

Vi vanliga moderatorer kan bara moderera de forum där vi är moderatorer (för min del alltså avel, western o NH) i de andra forumen är jag som vilken användare som helst. Även jag får använda mig av »Rapportera inlägget« i de forumen om jag hittar nått som verkar fel.

Den ende som kan moderera på samtliga forum är Gunnar.

Och inte tror ni väl att han är fler än en eller? Inte ens han hinner sitta o skriva inlägg här samtidigt som han läser/modererar andra trådar.

Försök uppför er lite moget i alla fall ;)
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Moderatorerna är bara människor och kan missa att tråden borde tas bort, även om de läst och svarat i den, eller så har de bedömt att den faktiskt kan få ligga kvar.
Vilket självklart kan vara en felaktig bedöming.

Jag anser att moderatorerna överlag gör ett fantastiskt arbete.

Men som jag sagt tidigare, är det någon som missköter sig önskar jag få mail med info om det gärna med länk till där det skett så att jag kan bilda mig en egen uppfattning om det hela.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Betsy skrev:
Men när moderatorerna svarat själva i tråden så har de ju uppenbarligen haft tid att läsa det?

Om du menar myskos inhopp i festtråden så låg den ju inte fel - även om du och några till tyckte det. Som Gunnar skrev i går så var tråden ett ämne för Gnägg, Senior eller PM - och tvekar moderatorn så ska hon inte flytta den. Mysko gjorde alltså inte fel även om du tycker det och då är det väl läge att sluta voja sig?

Jag skrev också nåt inlägg i tråden men jag kan inte moderera på Gnägg.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Att flytta en tråd går fortare än att skriva ett inlägg. :)
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Helt rätt, det går ganska fort att flytta en tråd, om man ser till själva flytten.

Men innan man flyttar bör man läsa tråden så att man är säker på om den skall flyttas.
I en del trådar ser man det nästen direkt, andra kanske man måste läsa hela, framförallt om det handlar om att flytta tråden till Papperkorgen, dvs ta bort den helt.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Är jag en kärring för att jag irriterat mig på någonting länge och för att jag nu känner för att ta upp det så är jag väl det...
Hellre är jag en kärring än att sitter och favoritserar & håller tyst!
Sen är det givetvis möjligt att jag har missuppfattat situationen och att det jag sett och stört mig på inte stämmer men jag ska väl för sjutton kunna ta upp det utan att bli kallad kärring? :mad:
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Anande det, du beter dig på detta sätt för att du vill att jag skall bli som du mycket irriterad, eller irriterande.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Och?

Förstår du inte andemeningen i inlägget? Det kvittar hur lång tid det tar, eller vilken orsak en moderator har.. det är en bagatell och totalt oväsenligt att diskutera på denna nivå..

Snacka om höna av en fjäder.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Jag pratar givetvis om moderatorer som skriver på sina forum!

Moget? Vad är moget för dig?
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Men du har ju fått svar av Gunnar att tråden låg rätt. Räcker inte det som svar på din ursprungliga fråga?

/Jane
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Irriterad på allt jag skriver det är du redan så hade det varit det jag varit ut efter (vilket det inte är) så hade jag ju uppnått mitt mål.

Men jag gillar inte att du påstår att jag sitter och tjaffas i mängder med trådar så du måte plocka bort dem, det är faktiskt inte sant att jag skulle vara orsaken till att de felsta trådar du tar bort är mitt fel.
 
Sv: Flyttade gränser på buke?

Ja, du har ju fått klagomål från mig... Och jag lovar att fortsätta med det ;)
 

Liknande trådar

Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 634
Senast: MJLee
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 983
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel
Oro
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
22 081
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp