Ja inget stämmerDet är så konstigt! Fölet är 4 år?!
Några minuter gammal
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja inget stämmerDet är så konstigt! Fölet är 4 år?!
Här hemma gick det bra, men då gick ju två till unghästar i flocken också så det alltid fanns någon att leka med.Calle har tröttnat på sin uppfostringsmamma. Eller rättare sagt, uppfostraren har sagt upp sig från jobbet. Så jag behöver para hop Calle med antingen min fånghäst eller hans mamma. Det bästa vore nog att att alla 3 gick ihop men då får jag inte ihop fodret tyvärr. Då går det över 10 kg extra varje dag och fodret är tyvärr det enda jag kan ha för fånghästen.
Hur brukar det funka att ha son och mamma i samma hage? De står bredvid varandra i stallet.
Får fundera. Han kan säkert gå med uppfostraren i sommar, jag tror det ballar ur för han är understimulerad nu i snön.
De jag känner till har det gått bra för. Men det är också bara en, min första shettis och hans mor. Ser nog inte vad som skulle vara särskilt när valacken är såpass gammal.Calle har tröttnat på sin uppfostringsmamma. Eller rättare sagt, uppfostraren har sagt upp sig från jobbet. Så jag behöver para hop Calle med antingen min fånghäst eller hans mamma. Det bästa vore nog att att alla 3 gick ihop men då får jag inte ihop fodret tyvärr. Då går det över 10 kg extra varje dag och fodret är tyvärr det enda jag kan ha för fånghästen.
Hur brukar det funka att ha son och mamma i samma hage? De står bredvid varandra i stallet.
Får fundera. Han kan säkert gå med uppfostraren i sommar, jag tror det ballar ur för han är understimulerad nu i snön.
AlltsåFortsättning på Carl Vandal. Idag kl 13.00 hade Carl ett nytt Haglunds täcke på sig.
Idag kl 18.00 har Carl Vandal inget täcke på sig…
Eller så får du utrusta honom med hakskydd oxå , då kommer han inte åt spännenaAlltsåTäcket lågt en fin hög i hagen. Han har öppnat t-spännen och sen klivit ur detpå nåt sätt. Bukgjordar och bengjordar satt fast.
Han har öppnat ett annat täcke med t-spänne innan men då gick han runt med det som ett ländtäcke och såg glad ut.
Så nu kan jag nog inte använda täcke med t-spännen mer…
4 hästar i våran hage men det är bara Nova som har tillåtetelse att gå med t-spännen, alla andra har V-front och allt som köps nytt har v-front.AlltsåTäcket lågt en fin hög i hagen. Han har öppnat t-spännen och sen klivit ur detpå nåt sätt. Bukgjordar och bengjordar satt fast.
Han har öppnat ett annat täcke med t-spänne innan men då gick han runt med det som ett ländtäcke och såg glad ut.
Så nu kan jag nog inte använda täcke med t-spännen mer…
Åh ytterligare en grej han kan försöka komma åtEller så får du utrusta honom med hakskydd oxå , då kommer han inte åt spännena
Det kan ju vara så.Undra om han tar av täcke för han tycker det är varmt? Eller bara understimulerad? Jag har inga varma täcken precis men vad vet jag.
Man får ju ändå beundra hans kreativitet!Carl Vandal försökte ta av sig täcke idag med. Men togs på bar gärning. Nu vet vi hur han gör. Han tar tag fram i täcket och drar det framåt så det åker upp på rumpan, så långt det går med bensnören. Då blir det ett mellanrum mellan han (halsen) och täcket och sen böjer han sig genom mellanrummet så han får täcket över halsen och det åker ner på ryggen. Sen går han och rullar och på nåt sätt får av det med bukgjordar och bensnören ointakta. Han borde ju kliva ur det?
Min stallkompis säger alltid ”han gör ju ett gediget och noggrant arbete. Det får man ge honom”.Man får ju ändå beundra hans kreativitet!