Bukefalos 28 år!

Foder som är billigare än RC

Sv: Foder som är billigare än RC

*KL*

Carriers som inte innehåller vete har fungerat utmärkt här. Gett både premium, kyckling och ris och lightvarianten - fungerat bra på alla hundar (fast olika sort på olika hund), och krävts samma mängd som av de dyrare.
 
Sv: Foder som är billigare än RC

Jag tycker inte att det riktigt går att jämföra foder efter rekommenderad giva, då det ändå skiljer oehört mycket från hund till hund.
Min hund t ex äter hälften av Magnussons dagsranson, så alltså blir dagskostnaden för min 22 kg hund ca 5,5 kr per dag...stor skillnad mot 11 kr per dag.

Konstigt nog så har alla mina hundar genom åren behövt ungefär samma mängd foder...oavsett märke. Så får den 200 gram av t ex Orijen, så behövs exakt samma mängd av Magnussons....ingen skillnad på hunden (ja, förutom klådan av Orijen då:D).
Fast samtidigt, de flesta följer råden och de flesta funkar på ransonerna som står. Din hund skiljer sig, men det gör ju tex. inte min och då är frågan relevant igen. Hur ska man annars jämföra?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 635
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 935
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Min hund har åkt på rejäl gastrit. Hon har tidigare visat små tecken på kronisk gastrit (rapningar ibland, kräsen osv) men det har...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Nevermind
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp