Foderhäck i hage!

I

Inloggningsnamn

Har fått för mig att jag ska ha foderhäckar i hagarna att lägga hö och halm i under vintern.

Finns det någon här på Buke som har en bra ritning eller annan lösning på funktionella foderhäckar som passa till både häst och får då de delar hagar ibland? :bow:

Loggan
 
Jag har gjort så här: SJ-pall + två pallkragar! Har två sådana hö"häckar" i hagen o det är inte högre än att får borde kunna nå att äta. Spillet blir minimalt och hästarna står gärna och mumsar. De tar ju inte större plats än att man kan ha så många man behöver. Och så är de lätta att flytta om man vill det.
 
Det var en bra idé men blir det inte blött om det regnar eller snöar?

Vart har du fått tag på pallkragar? Har haft funderingar om att använda sådana som uppdrivningsbänkar till mina odlingar.

Loggan
 
Nej, har inte märkt att det blir så himla blött och i vilket fall som helst äter de upp höet!

Det är min man som fixat pallkragarna från sitt jobb, många företag får ju hem varor på sj-pallar med kragar, du kan ju höra dig för och be att få köpa ett par? De kostar inte så mycket.

Har hört många som målar dem och avänder som odlingsbäddar, verkar funka utmärkt det med. :)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Skulle behöva tips på hur jag ska bemöta mina inackorderingar.. Hyr ut platser på lösdrift och som inackordering har man åtagande...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 093
Senast: ako
·
Anläggning När jag söker information om att vårda hagar så står det alltid om att rotera mellan hagar för att minska slitage. Men finns det någon...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
626
Senast: bettysmatte
·
Anläggning Vi har fått möjlighet att för ett bra pris köpa en villa som på tomten har stall, verkstad och loge. Dock har gården ingen egen mark för...
2
Svar
27
· Visningar
4 002
Senast: AntiPrimax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp