L

Liiisa

Vet nagon hur man kan hitta en hund att ha pa foder i ett ar eller sa? Vill inte kopa nagon hund eftersom jag inte vet hur mitt liv kommer bli efter att jag gatt ut gymnasiet. Och da kanns det battre att kunna lamna tillbaka hunden till ett stalle dar jag vet att den har det bra.
Sa kanner nagon nagon som vill "bli av med" sin hund i ca ett ar eller vet nagon hemsida som innehaller detta sa skulle jag bli jatteglad om ni vill hora av er.
Vill helst ha en dobermann, risenschnauzer eller boxer.

Mvh Lisa. ;)
 
Sv: Foderhund

Det är bara att ringa uppfödare/kennlar. De lånar ut hundar på foder, men jag tror inte de är intresserada av att låna ut en hund under ett år, för att Du sedan ev. inte kommer kunna ha den kvar.

De vill oftas ha livslång foderkontrakt, där de kan låna in tiken/hanen under valpning/parning.

Då är det bättre att annonsera, det brukar finnas de som ska resa utomlands och plugga/jobba under ett år och vill ha långtidspassning. Det skulle nog passa bättre för Dig. Och sedan när Du vet hur Du kommer att jobba/bo så kan Du köpa Dig en egen om det passar.
 
Sv: Foderhund

Säger som Guardian, tror inte att uppfödare ( seriösa åtminstone)
är intresserade av att låna ut en hund på foder om det är osäkert
hur länge man kan ha den kvar..

Sedan så är det ofta så med foderhundar att de vill att hunden kommer till någon som är beredd att lägga ner sig, ( och ofta har erfarenhet, nu vet inte jag ngt om din erfarenhet av hundar förstås ;) ) ställa ut hunden eller tävla den för ofta är det kanske så att det handlar om en hund
som de tror mycket på men kanske inte har tid att träna den själva
för att de sedan ska ta valpar på den.

Vi har en tik på foder, från uppfödarna till vår hane, med henne
är det så att vi "måste" ställa ut och meritera den inom brukset.

De tror mycket på henne , men har inte själva tid med ytterligare en hund i träning. ( så är det inte alltid förstås)

Men som GA, säger så kanske det finns någon som vill ha en längre
tids hundvakt, pga utlandsvistese el liknande.

Lycka till!
 
Sv: Foderhund

Hundskolan brukar ju behöva fodervärdar till sina hundar. Bara ett tips, det gäller ju att bli utvald!
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: Huggorm
·
Övr. Hund Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila...
Svar
6
· Visningar
733
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 472
Senast: Raderad medlem 120709
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp