Bukefalos 28 år!

Foderjäst eller Krafft protein?

caradan

Trådstartare
Vad är bäst om jag vill höja protein halten i foderstaten?
Eller ´kanske är en kombination det bästa??
 
Aha, jag menade hur många gSRP behöver du extra i foderstaten.
 
soja kan jag tyvärr inte ge för min häst svullnade i benen av det. (fick ge bort 27 av 30 kg!)
Hoppas bara att inte kp ger samma effekt för det har jag INGEN lust att ge bort!
 
Just nu har jag en kvot på 5,28(139 mj, 735 sbrp) som jag egentligen skulle vilja ha upp till 7 men jag får väl vänta med det tills jag får nya höt...men jag måste ha en högra kvot än nuvarande i allafall.

Med nya höt och likadan foderstat blir kvoten istället 6,5. (136 mj, 885 smbrp)

Men jag vill som sagt ha upp den ännu mera.

Soja kan inte hästen äta.
 
Bara foderjäst får du ju ge mycket av, det blir nog svårt. Jag skulle köra bara KP.
 
Om du läser hela inlägget så står det att jag får hem bättre hö i januari men jag måste ju rätta till kvoten nu innan jag får hem det...eller??
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 611
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Tips på förmånligt protein? Har fått rådet att ge min häst mera protein.Vad är vettigaste att köpa? Köpte en färdig mix från Krafft men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 875
Senast: EZMK
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 326
Senast: Lutten
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 353
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp