Födda 2013 del 4

Känner mig lite euforisk över Platina. Just nu är vi inne i en väldigt bra period. Uteritterna fungerar super. Hon är cool och lydig samtidigt som hon har en massa energi. Var ute och cantrade en lång tur igår och hon var bara helt rund och mjuk. Superlätt att reglera både framåt och tillbaka.
Idag har vi varit och tränat och jisses vilken häst. Ridbarheten är grym. Hon bara vill hela tiden och är så positiv. 😍
 
Så väldigt tråkigt @Gabby_Ossi, är det en äldre avkomma som också hade det?
Låter ändå bra att du hållt henne så välmusklad och fin i ryggen, måste hjälpt henne en hel del.


Frans gick första träningen idag, man är bra mallig när A-tränaren berömmer både till ryttaren och mig ”fin liten häst”. Då glömmer man att han var ett popcorn innan och att vi båda fick kämpa för att få på honom utrustningen 😅
 
@Gabby_Ossi så himla tråkigt men kanske inte helt oväntat då hon varit väldigt "rödhårig" på era hoppträningar o även i galoppen i dressyren? Jag har också haft ett avelssto som nedärvde olika sjukdomar. Tog ju tyvärr ett par avkommor innan man fattar att stoet nedärver saker den inte själv haft så det är nog en bra ide att röntga 2 åringen med.
 
Sicken stjärna han är @Novali01 !! Ser lika rytmiskt och fint ut som vanligt.

Frasse ska starta 1m i helgen. Idag första uteträningen och det var en bra genomkörare, Frasse behövde titta av sig lite. Men sen hoppade han super! Härligt att se
 
Film från gårdagens träning. lite lustigt att min lilla häst får så trångt i kombinationen, stor galopp!

Kanske mest att han är åt det hetare hållet, överhoppar sig lite och är rätt grön ännu ?

Härlig vilja och driv har han ju oavsett ! Men att han inte får plats i kombinationerna ser jag mer som motivering enl. ovan än att galoppen är väldigt stor 👍
 
Kanske mest att han är åt det hetare hållet, överhoppar sig lite och är rätt grön ännu ?

Härlig vilja och driv har han ju oavsett ! Men att han inte får plats i kombinationerna ser jag mer som motivering enl. ovan än att galoppen är väldigt stor 👍

Ok det får du tycka. Han är bedömd både som 3 och 4 åring med stor galopp vilket tränare också poängterar. Grön är han inte heller direkt, har hoppats regelbundet i drygt två år nu.
 

Hon är en glad skit, känns fin att rida och tappar sakta bakbenen mer sällan. Jag är i kontakt med veterinär, filmen har hon tittat på noga flera gånger och visat för övriga hästveterinärer på kliniken som grundat på den och utredningen tror hon har upphakningsproblem. Fortfarande något spänd i länden, någon enstaka gång har hon även varit lite öm.
Vi fortsätter träna enligt vets ordination (fokus på att bygga styrka i bakknäna) och ser hur det faller ut. Iska brukar vara väldigt tydlig när hon är missnöjd med något, så sålänge det verkar gå åt rätt håll och hon inte säger ifrån så kör vi på, i samrådan med veterinär såklart.
 
Hon är en glad skit, känns fin att rida och tappar sakta bakbenen mer sällan. Jag är i kontakt med veterinär, filmen har hon tittat på noga flera gånger och visat för övriga hästveterinärer på kliniken som grundat på den och utredningen tror hon har upphakningsproblem. Fortfarande något spänd i länden, någon enstaka gång har hon även varit lite öm.
Vi fortsätter träna enligt vets ordination (fokus på att bygga styrka i bakknäna) och ser hur det faller ut. Iska brukar vara väldigt tydlig när hon är missnöjd med något, så sålänge det verkar gå åt rätt håll och hon inte säger ifrån så kör vi på, i samrådan med veterinär såklart.

Vad skönt! Håller tummarna för er
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 351
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 339
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp