Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
522C7AC9-4965-48BF-8C80-3B4C6D2B6456.jpeg
 
@MiniLi jättefina bilder på er!😍
Är ju så roligt att ha bilder och kolla på, framför allt när de blir bra!😉

Här händer absolut ingenting. Noella har ju vila och vägrar ju komma i brunst. Så tappar så smått sugen på allting.😕
Då tar jag till plan B, läser hästannonser!😂
Om det inte går vägen med betäckning så kommer jag nog köpa en häst till. Så bäst att börja leta i tid!😁😉
 
Jag är typ helt besatt av att titta på bilderna på Nelly. Kan inte fatta hur vuxen och fin hon ser ut😍😍😍

3AFAD0C2-63C3-4F34-88E1-DA6DCF881BE7.jpeg


Imorgon ska vi till klinik för återbesök. Jag tänker att hon borde vara helt fräsch, tycker att jag skulle känt eller sett något annars men man vet ju aldrig.. Ska bli intressant att se hur överbenet ser ut på röntgen också, hoppas att det ska se lugnt och liksom slätt ut jämfört med tidigare då det varit taggigt och väldigt tydligt aktivt.

Tror jag ske be veterinären att kika på hennes bakknän också. Ibland (men inte alltid) blir hon sur när man palperar dem plus en viss punkt på ländryggen. Hon är iofs fröken drama queen så alltid svårt att veta vad som är en ”riktig” reaktion och vad som är allmänt styrig. Ett böjprov kan förhoppningsvis ge lite vägledning🤔
 
@MiniLi Jag rider lektion en gång i veckan, 4mil dålig grusväg enkel väg men det är det värt. Är just nu inne i en väldigt harig period så behöver absolut åka iväg så pass ofta och få hjälp.
 
Jag provade rida igenom 5-årsprogrammet igår, första gången sedan januari som jag rider med dressyrstövlarna och sitter ner i traven 😅. Pärlan hade vilat 3 dagar så hon var lite väl pigg och då blir hon lite snabb, kort och rakbent i galoppen och fick ett par omslag. Inte uppvisningsskick direkt men ville känna lite hur det kändes eftersom vi inte ridit program sedan november, och satte upp telefonen lite snabbt eftersom det är lika länge sedan jag såg hur vi ser ut.

 
ÄNTLIGEN!!
Noella har till slut börjat brunsta och kommer semineras i morgon!😃
Nu håller jag verkligen tummarna att det tar sig!✊👍
Skulle försöka få till en bra, uppställd bild på henne, men alltid är det några ben som står fel!😂
 

Bifogade filer

  • received_517626692585740.jpeg
    received_517626692585740.jpeg
    490,5 KB · Visningar: 56
Nelly är fortfarande lite istadig i början av varje pass. Det sitter i sen den där första gången jag red i paddocken, ibland fastnar hon verkligen i beteendet eller hur man ska säga. Jag gör ingen stor grej av det dock, rider med körpisken och viftar fram henne när hon blir stoppig. Är oftast en eller några gånger innan vi börjat trava, sen släpper det!

Igår var hon väldigt lyhörd och fin ganska direkt när jag började trava. Pigg och framåt!
Vi galopperar lite nu också. Blir lite tung framtill i galoppen vilket påminde mig om hur det brukade vara även i traven. Har gått framåt där! Även om hon fortfarande blir för låg ibland så lägger hon inte balansen i min hand på samma sätt längre i trav. Galoppen blir nog bättre om ett tag den också👍
 
Jag hade träning i helgen och blir lite brydd. Första dagen gick han suveränt bra, hittade en ridning och känsla som verkligen var flera steg framåt mot tidigare.
Men dag två är det som att han inte vill. När jag ber honom sätta under sig höger bak stannar han och vill inte gå. Efter ett tag lossnar det och han går riktigt bra, även om det inte är lika bra som dagen innan... Det kan vara träningsvärk eller något annat. Så nu har jag bokat tid på kliniken nästa vecka, vill utesluta smärta innan jag pressar honom vidare.
4F020DC8-024C-4360-9801-A9D323CCEB43.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 853
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 510
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 325
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 889
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp