Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur många godisar går det att stoppa i den här? :love:
954CC98A-2551-4B19-9A91-86A15BD086B4.png
 
Svea har jobbat på några pass i veckan sen hon kom hem. I tisdags tog vi en lite längre tur med rockarden för första gången och det gick mycket bra. Snart kommer den där tråkiga årstiden när vi inte kan vara i skogen för att det är för blött, så vi behöver introducera grusvägen vi håller till på på hösten och vintern. Det är en utmärkt väg att köra rockard på, men man måste korsa en lite större och rätt trafikerad väg för att komma dit. Jag tror inte att det kommer vara några som helst problem, för hon är trafiksäker, och dessutom har de haft sin sommarhage alldeles utmed vägen i fråga, men det är ju en annan sak när man behöver ut på själva vägen. Det är ju inte alla som kör bil som är sådär väldigt hänsynsfulla...

Idag har vi fått en timmerkälke levererad också, så nu börjar den riktiga träningen för körprovet som är någon gång i november, tror jag. Det är rätt roligt att ha häst nu igen! Äntligen :)
119888037_717294732195693_1526182011453033055_n.jpg
 
Jag har ju känt mig nere pga att vi inte riktigt kommit ur spänning i traven så den har blivit lite otaktmässig men idag blev det äntligen bättre tack vare min fantastiska tränare. Hon är så sjukt bra på hästens anatomi och biomekanik så det är nästan läskigt. Tack och lov att jag ridit för henne förr så jag kunde ta till mig det hon sa, för nu känner jag att jag kommer överleva helgen utan att dö av skam pga att min häst är fin och jag inte lika bra. Hon hjälpte mig massa med min position och ev hinner vi med ett kort pass på torsdag också. Hoppas det!

Lille korv kände nog att jag var spänd över ryggen för han var spänd från det att jag satt upp, sen i första galoppökningen kom brallen. :nailbiting: Det var spännande! Han ville inte bli av med mig, det var mest en massa energi och spänning över ryggen som pös ut. Sen var han fin och lösgjord... :grin::angel:Dessutom fick jag skritta till han började skritta ordentligt genom kroppen. Det tog typ lång tid och var lite klurigt för han orkar ju inte hålla koncentrationen så länge, men det tog sig!
 
Det beror ju på vad du vill lägga och om det är hopp eller dressyr... men Amerigo DJ sväljer en del bogblad och funkar ofta för överbyggda hästar. Är det dressyr så skulle jag leta efter en med korta ortspetsar...

Det fanns en Amerigo DJ inne på ridsportsbutiken men den hade precis blivit såld :banghead: Nu hoppas jag på en Albion Kontact.
 
Red en kort (22 min enligt Ridesum) träning igår, på dagen 6 månader efter att jag satt på honom första gången. Det är så mkt som hänt att jag nästan blir lite gråtmild. Han är så självklar att rida och lätt på så många sätt. Bara jag gör rätt så gör han rätt. Det är orättvist att jämföra med Caspian som hade kroppen så emot sig, men det är inte utan att jag tänker på hur ödmjuk han fått mig, och hur tacksam jag är för varje pass med Mirre. Hade inte Casp varit så jävla svår kanske jag inte börjat rida för Karin och då hade jag garanterat varit en sämre ryttare idag.

Det är inte allt som känns toppen, men det kommer nog bli bra. Jag hoppas på lite lagom spänning i morgon, han är ganska väl framme och kommer jag ihåg vad jag ska göra så får vi vara nöjda...

502CFC39-049B-45C9-87B3-7FC7CB53DFDA.png
 
Red en kort (22 min enligt Ridesum) träning igår, på dagen 6 månader efter att jag satt på honom första gången. Det är så mkt som hänt att jag nästan blir lite gråtmild. Han är så självklar att rida och lätt på så många sätt. Bara jag gör rätt så gör han rätt. Det är orättvist att jämföra med Caspian som hade kroppen så emot sig, men det är inte utan att jag tänker på hur ödmjuk han fått mig, och hur tacksam jag är för varje pass med Mirre. Hade inte Casp varit så jävla svår kanske jag inte börjat rida för Karin och då hade jag garanterat varit en sämre ryttare idag.

Det är inte allt som känns toppen, men det kommer nog bli bra. Jag hoppas på lite lagom spänning i morgon, han är ganska väl framme och kommer jag ihåg vad jag ska göra så får vi vara nöjda...

Visa bifogad fil 57703
Lycka till idag ❤️
 
Den lilla stjärnan skötte sig idag, tyvärr blev han blyg och jag blev rädd att han inte skulle gå alls om jag sa till för skarpt (han är sån, går när jag lättar åt rätt håll). Så jag försökte bara ge oss en ok upplevelse. Tror han tyckte det var ok, han kändes rätt nöjd men jag kunde planerat bättre. Det som störde var att jag verkligen inte fick till framridningen för det var massa folk med vuxna hästar som galopperade runt på framridningen samtidigt. Så jag vågade inte rida fram eller longera bland dem. Det gick helt enkelt inte... Well Well.

Tyvärr är jag jättebra på att överanalysera alla fel, så just nu känns det tomt och rätt trist. Han var ju fin men fan, någon hade ju kunnat säga att min krage var uppfälld, det var inte meningen att ha den uppe som på en rosa piké 1998... Måste kanske göra om det nästa år:meh:
 
Den lilla stjärnan skötte sig idag, tyvärr blev han blyg och jag blev rädd att han inte skulle gå alls om jag sa till för skarpt (han är sån, går när jag lättar åt rätt håll). Så jag försökte bara ge oss en ok upplevelse. Tror han tyckte det var ok, han kändes rätt nöjd men jag kunde planerat bättre. Det som störde var att jag verkligen inte fick till framridningen för det var massa folk med vuxna hästar som galopperade runt på framridningen samtidigt. Så jag vågade inte rida fram eller longera bland dem. Det gick helt enkelt inte... Well Well.

Tyvärr är jag jättebra på att överanalysera alla fel, så just nu känns det tomt och rätt trist. Han var ju fin men fan, någon hade ju kunnat säga att min krage var uppfälld, det var inte meningen att ha den uppe som på en rosa piké 1998... Måste kanske göra om det nästa år:meh:
Såg poängen, inte alls dåligt att komma in med sin egen häst mot proffsen och göra så bra ifrån sig. 😊
 
Den lilla stjärnan skötte sig idag, tyvärr blev han blyg och jag blev rädd att han inte skulle gå alls om jag sa till för skarpt (han är sån, går när jag lättar åt rätt håll). Så jag försökte bara ge oss en ok upplevelse. Tror han tyckte det var ok, han kändes rätt nöjd men jag kunde planerat bättre. Det som störde var att jag verkligen inte fick till framridningen för det var massa folk med vuxna hästar som galopperade runt på framridningen samtidigt. Så jag vågade inte rida fram eller longera bland dem. Det gick helt enkelt inte... Well Well.

Tyvärr är jag jättebra på att överanalysera alla fel, så just nu känns det tomt och rätt trist. Han var ju fin men fan, någon hade ju kunnat säga att min krage var uppfälld, det var inte meningen att ha den uppe som på en rosa piké 1998... Måste kanske göra om det nästa år:meh:

Lät som en taskig framridning mot 3-åringar. Tycker ni är grymt duktiga!
Funderade på om Elsa ens skulle klara av att ha deltagit efter att ha sett filmer och bilder från finalen men nää, vi är ett år ifrån att klara av det där :D
 
I fredags fick jag hem en Albion Kontact som jag köpte på annons. Var väldigt osäker på om det var rätt bomvidd ens eller om den skulle ligga bra överhuvudtaget. Men den låg superbra. Jag provred den igår och jag älskade den och det kändes som Elsa också var väldigt nöjd. Superfin trav fick hon :love: Ska prova den ute i morgon också så får vi se om hon fortfarande är nöjd med den, i så fall behåller vi den :)
 
Den lilla stjärnan skötte sig idag, tyvärr blev han blyg och jag blev rädd att han inte skulle gå alls om jag sa till för skarpt (han är sån, går när jag lättar åt rätt håll). Så jag försökte bara ge oss en ok upplevelse. Tror han tyckte det var ok, han kändes rätt nöjd men jag kunde planerat bättre. Det som störde var att jag verkligen inte fick till framridningen för det var massa folk med vuxna hästar som galopperade runt på framridningen samtidigt. Så jag vågade inte rida fram eller longera bland dem. Det gick helt enkelt inte... Well Well.

Tyvärr är jag jättebra på att överanalysera alla fel, så just nu känns det tomt och rätt trist. Han var ju fin men fan, någon hade ju kunnat säga att min krage var uppfälld, det var inte meningen att ha den uppe som på en rosa piké 1998... Måste kanske göra om det nästa år:meh:

Det var ju lite otur att regnet kom precis när 3-åringarna gick så att alla skulle trängas i Wallenberg 😬

Hann inte se er, var iväg och visade Takeo för spekulanter, men utifrån klippen ser det inte alls ut som något att skämmas för! 🙂
 
Den lilla stjärnan skötte sig idag, tyvärr blev han blyg och jag blev rädd att han inte skulle gå alls om jag sa till för skarpt (han är sån, går när jag lättar åt rätt håll). Så jag försökte bara ge oss en ok upplevelse. Tror han tyckte det var ok, han kändes rätt nöjd men jag kunde planerat bättre. Det som störde var att jag verkligen inte fick till framridningen för det var massa folk med vuxna hästar som galopperade runt på framridningen samtidigt. Så jag vågade inte rida fram eller longera bland dem. Det gick helt enkelt inte... Well Well.

Tyvärr är jag jättebra på att överanalysera alla fel, så just nu känns det tomt och rätt trist. Han var ju fin men fan, någon hade ju kunnat säga att min krage var uppfälld, det var inte meningen att ha den uppe som på en rosa piké 1998... Måste kanske göra om det nästa år:meh:
Jag tycker du ska vara riktigt stolt över dig själv och din vackra häst som genomförde detta på ett jättebra sätt ❤️. Ni har framtiden för er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 023
Senast: zassoo
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
409
· Visningar
51 936
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 094
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp