Födda 2019

Ni som skriver i tråden och har hbl föl, hur höga är de på ett ungefär och hur gamla var de när ni mätte? Har ni inte mätt får ni gärna göra det :) även ni som haft hbl föl sen tidigare får gärna svara om ni mätte fölen som små!
Min var cirka 105cm som nyfödd.
Vid cirka sex veckor, sju kanske, 111cm.

Räknar dock med att han är lite sen plus dessutom blir lika stor som mammahäst (178) :cautious:
 
Mitt halvblodsföl (det på avataren, 9 år sedan) var 104 cm när hon föddes. Hon blev 162 till slut. Mamman var 175 och pappan 172.
 
Min var cirka 105cm som nyfödd.
Vid cirka sex veckor, sju kanske, 111cm.

Räknar dock med att han är lite sen plus dessutom blir lika stor som mammahäst (178) :cautious:
Svarar mej själv att om jag fick önska stannar han på 165ish....

Men jag antar att det återstår att se, ska bli lite spännande.
Tycker det finns indikationer på stort dock 🙈

Han är åtta veckor nu, och jag tycker han rännt iväg duktigt det senaste.
 
Ska kolla på de av våra tidigare föl vi har mått på, lille Stinky tror jag inte vi mätt(?) men han är nog ca 120 cm nu, 12 veckor gammal.
 
27e gjorde vi konturdiagram och fixade chip och allt som behövs för pass. (Swb)
Skickade in den 1a för ville inte det skulle ligga över en helg och fick det igår? 😳😁
Snabba ryck!

Fast dna var inte klart än, är det inte rätt tar dom tillbaka passet då.

Anmälda till fölbedömning också. Ska bli en kul grej!
Är bara två anmälda ännu,
den andra är en -18. Är så nyfiken på varför den är anmäld? 🙈😆 För att ett -19föl garanterat ska få plats och man bara gör typ ett hästbyte? Till me! 😁
 

Bifogade filer

  • 0C635C65-F196-4C86-9837-4232D0216805.png
    0C635C65-F196-4C86-9837-4232D0216805.png
    361,7 KB · Visningar: 42
27e gjorde vi konturdiagram och fixade chip och allt som behövs för pass. (Swb)
Skickade in den 1a för ville inte det skulle ligga över en helg och fick det igår? 😳😁
Snabba ryck!

Fast dna var inte klart än, är det inte rätt tar dom tillbaka passet då.

Anmälda till fölbedömning också. Ska bli en kul grej!
Är bara två anmälda ännu,
den andra är en -18. Är så nyfiken på varför den är anmäld? 🙈😆 För att ett -19föl garanterat ska få plats och man bara gör typ ett hästbyte? Till me! 😁

Antagligen som du skrev att fölet -19 ska få en plats. Det var typ inga anmälda förra året när jag anmälde mig men veckan innan blev det överfullt och alla fick inte ens plats.
 
På tal om storlek, vad väger de nu då mon? Ska ge maskmedel till de äldsta fölen, har för mig att vi brukade dosera till 100 kg vid 8 veckors ålder?

Lilla-A är 10 veckor i morgon, och hennes Kompis är 8 veckor. Hon är en hel del maffigare än honom.
 
På tal om storlek, vad väger de nu då mon? Ska ge maskmedel till de äldsta fölen, har för mig att vi brukade dosera till 100 kg vid 8 veckors ålder?

Lilla-A är 10 veckor i morgon, och hennes Kompis är 8 veckor. Hon är en hel del maffigare än honom.
Jag doserade till dryga hundra kilo. Han är ganska nätt ☺️
 
Namnförslag? 🙏
Mammas namn börjar också på C, pappa Cooper vd Heefinck. Finns en (längre) story bakom som gör att vi funderar på något amerikanskt (på ett eller annat vis) men det är inte hugget i sten.
Förslagen som cirkulerar nu är Apollo 11, Houston, Klavertrump, Grab 'Em, Independent, Fake News, Krabat (Crabat).
 
Namnförslag? 🙏
Mammas namn börjar också på C, pappa Cooper vd Heefinck. Finns en (längre) story bakom som gör att vi funderar på något amerikanskt (på ett eller annat vis) men det är inte hugget i sten.
Förslagen som cirkulerar nu är Apollo 11, Houston, Klavertrump, Grab 'Em, Independent, Fake News, Krabat (Crabat).
Min gamla chef döpte hästarna till engelska adelsnamn. C blev bland annat Cadogan, det tyckte jag var fint. Cobham och Carnavon också...
 
Namnförslag? 🙏
Mammas namn börjar också på C, pappa Cooper vd Heefinck. Finns en (längre) story bakom som gör att vi funderar på något amerikanskt (på ett eller annat vis) men det är inte hugget i sten.
Förslagen som cirkulerar nu är Apollo 11, Houston, Klavertrump, Grab 'Em, Independent, Fake News, Krabat (Crabat).
Cadillac eller Cartoon President... :angel:
 
Namnförslag? 🙏
Mammas namn börjar också på C, pappa Cooper vd Heefinck. Finns en (längre) story bakom som gör att vi funderar på något amerikanskt (på ett eller annat vis) men det är inte hugget i sten.
Förslagen som cirkulerar nu är Apollo 11, Houston, Klavertrump, Grab 'Em, Independent, Fake News, Krabat (Crabat).
Åhh Houston - det hette min afghanhund. Det är fint 😇 💕
 
Min gamla chef döpte hästarna till engelska adelsnamn. C blev bland annat Cadogan, det tyckte jag var fint. Cobham och Carnavon också...
Fina, tack! :love:

Cadillac eller Cartoon President... :angel:
Åh, Cadillac skulle kunna vara något, har redan ett annat bilmärke här hemma :laugh:

Åhh Houston - det hette min afghanhund. Det är fint 😇 💕
Min kille vill kunna säga 'Houston we have a problem' när vi är ute på terrängbanan i framtiden :p
 
Jag velar om jag ska visa... Fölungen kommer att vara 6 v, känns lite väl tidigt. Hon är bedårande söt, men inte "snygg", dock fina ben. Hoppstammad. Känner att det är en bra första träning i hantering och transport, men det går ju att lösa på annat tillfälle också.
Känns lite som att ska man visa en 6-veckors så ska den sticka ut lite.
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 745
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 643
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 041
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 180
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp