För dyrt..?

Solvira

Trådstartare
Är 400 kr i månaden för dyrt för en skötare? Jag låter mina skötare ha det ganska fritt, de får ta hand om hästen som deras egen så många dagar i veckan som de känner att de hinner med. Dvs. de får träna/tävla i vilken gren de vill, eller syssla med vad som helst som inte skadar hästen på något sätt. Är 400 kr i månaden en för hög summa för det? Ingen av mina skötare vill ju stanna kvar, fastän hästen är jättego och kelsjuk och lätt att hantera (hon är NH tränad). Hon kan vara lite busig att rida, men skapar aldrig nåt problem för en. Jag kan inte riktigt ta en mindre summa, eftersom ekonomin är dålig just nu... Men jag tycker att hon är värd 400 kr, om man genomför med andra. Har sett några som tar 1000 kr i månaden för en promenadhäst.
Hur mycket kan man ta egentligen?
 
Jag har en tjej/äldre dam och hon betalar 400 kr i månaden för 1 dag i veckan. Det var hennes eget förslag och jag tyckte det var ok :)
 
Så då är inte 400 för dyrt? Hästen är ju frisk och kry, och "bara" 8 år och har aldrig varit skadad sen jag fick henne...
 
tycker de låter billigt eftersom det är väldigt fritt.

jag skulle vara skötare åt dig ;)
 
Jag tycker inte att det är dyrt!

De flesta jag känner i Stockholm betalar mellan 400:- och 500:- per veckodag de har hand om hästen.
 
ja, det säger de flesta som bor för långt bort... kan det vara det som är problemet? Att det är för krångligt att ta sig ut hit? Bussarna går 2 ggr i halvtimmen och, nu vintertid, tar det ca 10 minuter att gå till stallet från busshållplatsen. Är det för jobbigt..?
 
Vi finns 1 km från samhället och har aldrig haft problem att få tag på hjälp. Främst beror det nog på hästintresset i bygden.
 
Jo, jag har ju tidigare bara lyckats få tag på tjejer som bara vill rida mer, inte pyssla med allt det andra. Jag är lite pedantisk av mig och vill att de gör ren sadel och träns efter att de ridit, men det går ju snabbt när man gör det varje gång... Mockningen tycker jag inte borde vara så farlig, eftersom hästen har bädd. Har nu började fundera på om det är mig det är fel på, att jag kräver för mycket av dem när jag vill att de ska göra rent och snyggt efter sig :crazy:
 
jag tycker det låter som ett bra pris för din skötare som får göra så fritt ändå!
 
Tycker jag också, men något fel måste det ju vara eftersom de inte vill stanna kvar...
 
du kanske bara haft otur då?
vet du varför de inte velat stanna kvar?
 
räknas dem inte som medryttare då?
min version av skötare var någon som hjlper till att sköta om /motionera eller träna hästen.
 
Skötare ska ha betalt de utför ett jobb!!!
Medryttare betalar :).. 400kr låter nästan billigt med tanke på allt kul de får göra :)..
 
jag har ju kollat på dina annonser å det stötrsa problemet för mig är att det är ganska långt!även om det finns bussar så.
 
Tyvärr tror jag att dagens skötare mer eller mindra kräver att dom ska få gör precis som dom vill utan att behöva antinge nbetala elelr göra rätt för sig.Har letat skötare till min kille länge nu och blivit så besviken många gånger.Dagens häst tjejer verkar inte inse att det även ska skötas saker runt omkring ridingen....skötseln är ju det stora egentligen.Min nuvanande skötare är jätte go och jag hoppas hon vill vara kvar :)trots att jag med vill att hon smörjer sadeln efter sig.
 
För mig är skötare någon som tar hand om gratis...Tar man betalt kallar jag det medryttare.

Vad man kan ta betalt beror ju lite på vad det är för häst (utb.nivå), var den står, vad medryttaren får göra tex.
 
Jag tycker verkligen INTE att 400 är mycket. Speciellt inte som dom har det så fritt som dom har! sen kan man ju fråga sig hur intresserade dina skötare har vart med tanke på att dom inte verkar tycka allt det övriga är roligt. Bara ridningen. :mad: men jag tror du kanske skulle sattsa på att få tag i en äldre medryttare, dom har offta mer ansvarskännsla. (inget ont om unga hästmänniskor) Jag skulle gladeligen betala 400 för att få sköta en häst :D
 
Hor ofta får de rida för 400 kr/ månad?
För en dag i veckan skulle jag tycka det var för dyrt :crazy:
Fast det kanske beror på vart hästen är uppstallad. Lite billigare här än t.ex. stockholm.
Men 400 kr/månad för 2 dar i veckan är helt OK :)
Din häst är ju bara för läcker :love: Du får flytta hit :D
 
Jag bor i stockholm, tycker nu att jag betalar jätte lite på den häst jag nu blivit medryttare på, vilket är 300kr/månad för en dag i veckan. så jag tycker att Solvira har ett väldigt bra pris.
 
Måste säga att det är lite skillnad på å ha häst i och ytanför sthlm. Själv fick jag betala 200kr för 2dagar i veckan, innan jag skaffade egen. lite skillnad :D
Men för att vara sthlm låter det väl helt ok, har sett annonser med betydligt högre priser.
Sköteln borde ju vara självklar. klart man vill ha det snygggrt och prydligt. Och att putsa på hästen är ju bara mysigt :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 972
Senast: kattan1974
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 651
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 185
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp