För dyrt..?

Minsann! Följde ditt råd med att räkna ut vad hon kostade mig per dag och slå ut det på antal dagar som skötaren har. Jag tog 2 dagar, för det är vad min förra skötare har haft och det blev 400 kr!
 
Jag har haft anonns ute på skötare till min arab.Skrivit att jag söker skötare,att han är jätte snäll osv...det har ringa massa un´gar som baar vill rida arab för dom eee ju såååå fiiina bla bla bla en del vill bara rida fort och hoppa osv...massa föräldrar har ringt och tjatat på att deras ridskole barn som ridit 2 år på ridskola ska få komma ut och försöka osv......det är inte lätt att hitta skötare kan jag tala om.Det är bara att kämpa på och leta vidare till slut kommer det att lösa sig.Jag gav inte upp och har nu en tjej som det funkar bra med,hon har inte fått börja rida honom ensam än men har ridit ut med mig flera gånger osv.Min pålle är väldigt speciell i ridningen och måste lita på sin ryttare till 100 procent och då är det ännu svårare att hitta nån som passar.Lycka till med ditt letande
 
Hallå!
Tycker att det är en bra summa, men låt inte skötaren ha allt för fritt, ibland kan man ledsna på hästen om man får göra precis allt. Vet själv många som haft sådana sköthästar och dem har ledsnat då hästägaren lät dem gör vad dem vill (så länge inte hästen mådde dåligt av det) dem fick hoppa och sånt, och det blev nästan lite för mycket, ibland kan det bara vara kul om du har lite begränsningar med hoppning och kanske säger att dem får vänta med det ett tag, hjälp gärna ryttaren med hästen så att den vet hur den ska rida hästen bättre! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 971
Senast: kattan1974
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 651
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 185
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp