Föräldraledig & arbetar

Jag förstår hur du tänker men nej, du kan inte ha dubbla placeringar ändå.
Antingen får du ha en 15 h placering och arbeta de tiderna barnets vistas på förskolan.
Eller så får ni placera utifrån heltid/deltid och ha barnet på förskolan när du arbetar och låta barnet vara ledig när du är ledig.
Det är enligt tillämpningsföreskrifterna för förskola.

Men du kan som sagt ansöka om utökad tid, för att få ha barnet på förskolan när du arbetar, utöver de 15 h barnet har rätt till. Men det beslutet grundar sig i barnets utveckling, pedagogernas resonemang och rektorns tycke utifrån verksamheten.

Det är förståeligt att man inte kan ha arbetstid + 15 timmar FP.

I mitt fall handlar det inte om att kombinera dessa Utan vi hade blivit supernöjda om barnen fått gå deltid, (efter min mans arbetstider) och att de är lediga resterande tid på veckan. Om min man setts som deltidsanställd istället för föräldraledig hade underlättar massor här.
 
Jag förstår hur du tänker men nej, du kan inte ha dubbla placeringar ändå.
Antingen får du ha en 15 h placering och arbeta de tiderna barnets vistas på förskolan.
Eller så får ni placera utifrån heltid/deltid och ha barnet på förskolan när du arbetar och låta barnet vara ledig när du är ledig.
Det är enligt tillämpningsföreskrifterna för förskola.

Men du kan som sagt ansöka om utökad tid, för att få ha barnet på förskolan när du arbetar, utöver de 15 h barnet har rätt till. Men det beslutet grundar sig i barnets utveckling, pedagogernas resonemang och rektorns tycke utifrån verksamheten.

Men jag är inte ute efter dubbla placeringar. Jag är endast ute efter att ha sonen där när jag jobbar. Dvs just nu 16 timmar (+ restid) och efter nyår behöver jag gå upp till 24 timmar per vecka.
Jag planerar att arbeta tisdag-torsdag 7-16. Då behöver vi barnomsorg för honom. Jag är hemma föräldraledig måndagar och fredagar då är han hemma med mig såklart.
 
Men jag är inte ute efter dubbla placeringar. Jag är endast ute efter att ha sonen där när jag jobbar. Dvs just nu 16 timmar (+ restid) och efter nyår behöver jag gå upp till 24 timmar per vecka.
Jag planerar att arbeta tisdag-torsdag 7-16. Då behöver vi barnomsorg för honom. Jag är hemma föräldraledig måndagar och fredagar då är han hemma med mig såklart.
Men detta kan väll inte vara något problem? Har inte läst alla inlägg så kan ha missat något. Han kan gå i förskola när du och din man arbetar och är hemma de dagar ni är lediga.
 
Men jag är inte ute efter dubbla placeringar. Jag är endast ute efter att ha sonen där när jag jobbar. Dvs just nu 16 timmar (+ restid) och efter nyår behöver jag gå upp till 24 timmar per vecka.
Jag planerar att arbeta tisdag-torsdag 7-16. Då behöver vi barnomsorg för honom. Jag är hemma föräldraledig måndagar och fredagar då är han hemma med mig såklart.
Då ska det inte vara något problem. Jag förstod det som att du ville ha barnet på förskolan även när du var ledig.
Då ber du bara om att barnets placering ska bli ändrad, från 15 h till heltid/deltid.
 

Sen tycker jag att 15h per vecka inte uppfyller ”barns behov av förskola”. Eller rättare sagt inte alla barns. En tvååring som knappt hunnit börja på förskolan och inte har kompisar på det sättet och är jämngammal med de flesta barn som går till öppna förskolan, absolut. För en femåring som gått på förskolan i flera år, har alla sina kompisar där, och ett helt annat medvetande om att alla kompisar får vara kvar och leka med varandra mycket längre, så är de där 15 h inte mycket.
Just det där med att barnen bara får komma på fel tider känner jag igen… Jag jobbade deltid e m/ kväll och min man dagtid när barnen var små och de skulle då få komma kl 14-16.30 3 dagar i veckan och missa förmiddagsaktoviteter etc. Jag läste en distanskurs på universitetet för att lösa situationen och de fick då gå 2 dagar till kl 9-12. Fult? Tja, lite, men vad ska man göra när reglerna är stelbenta?
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 767
Senast: Blyger
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 625
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 398
Skola & Jobb Det finns ju vissa rättigheter som barnen har via sina föräldrar. Föräldraledighet t.ex. som kan tas ut när barnen behöver sina...
44 45 46
Svar
912
· Visningar
29 488
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer

Omröstningar

Tillbaka
Upp