Föräldrar och deras ungj*vlar!

Inte längre :p
Vi har kommit förbi det mesta av alla våra hinder, och nu väntar jag bara på att hon ska mogna mer mentalt så att vi kan arbeta vidare under hårdare störningar :)
 
Hehe, nä. Jag tycker inte alls om dom exemplar jag mött (Runt 20 st) och rasen intresserar mig inte alls. Sen gillar jag inte utseende, förutom söta valpar, som i all araser. Då vill jag heller inte ha en hund som ser ut som en Labbe, och blir därför förnärmad om någon säger att min hund ÄR en Labbe. Vilket många försökt att övertyga mig om att hon faktiskt är.. :smirk:

Väldigt många 'hundkunniga' har sagt emot och hävdat att hon ÄR en Labbe.
"Du har ju blivit lurad!"
Jo tack. Jag har hållt på med den här rasen av och till i 8 år nu, samt haft hundar hela livet. Jag tror att jag kan skilja på en GD och en Labbe nu faktiskt ;)
 
Så du kan ställa upp i IPO med henne som du har lovat :angel:
Undra om jag har råd och komma upp och ta några bilder :D
 
Först måste jag säga att jag tycker det är fel att skylla på små barn och säga djävla ungar, djävla FÖRÄLDRAR skulle jag vill säga då det faktiskt är dom som har ansvaret då en liten unge inte förstår sådant. Sedan vill jag också säga att jag tycker att du har alldeles rätt att inga människor vare sig små eller stora har med din hund att göra utan ditt tillstånd. Har själv en 1.5åring och en mamma som har ett hunddagis så jag försöker lära och passa mitt barn att han aldrig skall gå fram till en hund utan mig (är en sålänge förliten för att fråga då han inte kan prata :)) Spelar ingen roll om vi känner hunden eller ej då ALLA hundar kan bitas i fel situation och en biten och hundrädd unge är det sista jag vill ha. Har dock varit med om det omvända problemet när min son och jag stannat för att titta på en hund på gångbanan hemma (ca 6m ifån hunden) när ägaren såg att min son pekade och skrattade på hunden släpper han ut hela kopplet och låter hunden skutta fram till min son med komentaren :klappa du han är jätte snääääll.! Varvid jag lyfter upp min son och säger nej tack jag vill inte att han klappar hundar vi inte känner, varvid ägare försöker i minst 10min förklara att han hund älskar barn och är så snäll. Vad gör väll det!? Jag bestämmer över mitt barn!!Så det är inte bara konstiga föräldrar där ute utan även knasbollar till hundägare.

Jag håller med! Det är ju föräldrarnas ansvar att se till barnen och det var ju på mamman jag var förbannad egentligen, men jag uttryckte mig lite klumpigt (får väl skylla på att jag var väldigt trött... ;)).

Och jag håller med om att det finns hundägare som är riktigt korkade de också! Som tur är så har jag inte (peppar, peppar...) råkat ut för någon sån (än).

Jag håller alltid koll på mina hundar, just för att jag inte vill att det ska hända en olycka, även fast jag VET att mina hundar är jättesnälla och skulle aldrig bita t.ex. Min lilla tik älskar barn och blir jätteglad när hon ser ett, det är isåfall den äldre tiken som skulle kunna ryta ifrån, och ungen skulle ju förmodligen ha blivit rädd isåfall, vilket jag tycker är lite onödigt.

Slutsats: Idioter kommer i alla dess former! ;)
 
Jag har aldrig tänkt att tävla, men träna kommer jag göra när hon vixut på sig lite mer i skallen :)

Mitt största problem där är väl att hitta en figge som vill ställa upp, med en hund som är större än dom vanliga raserna, och inte beter sig på samma sätt..
Men jag tänker ge det ett försök i alla fall :)

Men, som sagt, jag väntar tills hon är över året i alla fall, innan jag börjar med nåt. Hon är så himla omogen fortfarande :crazy:
 
blir därför förnärmad om någon säger att min hund ÄR en Labbe. Vilket många försökt att övertyga mig om att hon faktiskt är.. :smirk:
Väldigt många 'hundkunniga' har sagt emot och hävdat att hon ÄR en Labbe.

Allvarligt????

Jag är ingen GD-kännare, men har ju sett din hund på din användarbild - och tom jag såg direkt att det var en GD. Öronen och nospartiet ser definitivt int ut som en Labbes (utan som en GD:s).
 
nej just det, hennes "hund" har ett sladderfejs (hon drägglar säkert också *öööörk!*) medan min Ädla labrador har ett otroligt tjusigt och uttrycksfullt ansikte :love:. att hon (hunden alltså, när det gäller ägarinnan är jag inte helt säker) inte ens har en ordentlig päls blir ju liksom grädde på moset. men, men, för mångfaldens skull antar jag att några få stackare får hålla tillgodo med dessa sk hundar :p :rofl: :banana:
 
Sladderfejs?

Nu är du elak :mad: ;)

Själv älskar jag smala, tunnpälsade, långnästa och långbenta, strömlinjeformade krakar som fryser :D
 
Kan ni inte stänga in hundarna i ett eget rum hos dina föräldrar då, alternativt stänga in deras hundar den korta stund ni hälsar på? Måste ju vara mycket bättre än att lämna dem i bilen eller hemma + att ni fortfarande kan fortsätta hälsa på dem. :idea:
 
äh, ska man ha hund ska man ha en riktig en. ingen sån där som inte går att använda. att min Ädla labrador inte har någon stamtavla HAR INGEN SOM HELST BETYDELSE *knycker på nacken*. han är av en arbetande ras och är ingen fishund som era! *viker mig dubbel av skratt men lägger ändå benen på ryggen*
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 089
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 179
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 422
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp