Företag vägrar reklamation

BernT

Trådstartare
I november köpte jag en dunväst i en webshop (en "hästwebshop"). Har använt plagget max 10 gånger och det har spruckit totalt i sömmarna på ett ställe, alltså dålig kvalité. Jag mailade företaget och skrev att jag ville reklamera. Då fick jag detta svar "Du kan inte reklamera ett klädesplagg som gått sönder som du köpte för 4-5 månader sen."

Wtf, det stämmer väl inte?
 
Sv: Företag vägrar reklamation

Man har tre års reklamationsrätt i Sverige, och de första sex månaderna ligger bevisbördan hos säljaren. De ska alltså bevisa för dig, varför de inte kan anses som vållande/att felet fanns från början.
 
Sv: Företag vägrar reklamation

Jag skrev det tillbaka till dom att de första 6 månaderna är det de som ska bevisa att felet är mitt. Och att jag kommer vända mig till Konsumentverket om de inte samarbetar. Det har spruckit asmkt. Den går inte att använda och jag tänker inte laga den.
 
Sv: Företag vägrar reklamation

I november köpte jag en dunväst i en webshop (en "hästwebshop"). Har använt plagget max 10 gånger och det har spruckit totalt i sömmarna på ett ställe, alltså dålig kvalité. Jag mailade företaget och skrev att jag ville reklamera. Då fick jag detta svar "Du kan inte reklamera ett klädesplagg som gått sönder som du köpte för 4-5 månader sen."

Wtf, det stämmer väl inte?

Gå denna väg.....
http://www.arn.se/
 
Sv: Företag vägrar reklamation

Reklamera ska du kunna göra, jag tror säljaren hade lite väl dålig koll och jämförde med byte/återköp. Typ.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har alltid haft Bia bäddar till mina hundar. De har alltid varit överlägset hållbarast och har klarat av i princip det mesta förutom...
Svar
16
· Visningar
3 947
Senast: Duplo
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 555
Senast: SusieQ
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 802
Senast: FrontLine_
·
Hästmänniskan Hej allihopa Har tagit mod till mig att bli medlem i detta kunniga forum. Som nybörjare behöver man ta hjälp av andra. Jag har ett...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 082
Senast: Ponnymorsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp