Bukefalos 28 år!

Förklara beteendet?

-Remont-

Trådstartare
Jag har en teori om varför min honkatt uppför sig som hon gör, men det hade varit trevligt med något mer trovärdigt än en teori. ;)

Det är inget beteende som stör mig eller som är jobbigt jag är bara nyfiken.
Hon älskar att bära på sockor och andra saker i ungefär samma storlek. Helst ska det vara fluffigt och bärvänligt. Efter att hon burit dom en stund så börjar hon "skrika". Inget genomträngande jobbigt skrik, men inget normalt jamande heller.
Jag har försökt ta bort såna saker från henne eftersom jag antagit att det är ett "min bebis" beteende(?).
Hon har andra leksaker som hon gärna leker med och inte gör så med.

Men stämmer min teori eller är det något annat beteende.

Hon är ca 9månader och av eget val innekatt samt ensamkatt. Hon hade en bror, men de få gångerna hon var själv inne så verkade hon väldigt mycket mer tillfreds så han fick ett nytt hem hos mina svärföräldrar (det fann så klart fler saker som spelade in för hans flytt).
Hon är inte kastrerad ännu kan jag väl också tillägga.
 
Sv: Förklara beteendet?

Alla mina katter har haft ett liknande beteende, dock inte med sina lesaker i första hand utan med villebråd - möss, sorkar osv.

Jag uppfattar det som att det är ett sätt att påkalla uppmärksamhet och "få beröm"! :D

/Swat
 
Sv: Förklara beteendet?

Tack för svaren.

Den förklaringen känns mycket bättre.
Började fundera på om jag skulle få en skrikig honkatt när hon blev lite äldre.
 
Sv: Förklara beteendet?

Ja, honor låter sådær før att tala om før sina ungar att "nu har jag något till er", men också om dom vill ge sin ægare en present... Om du tar emot socken och tackar så hjærtligt så blir hon nøjd. (Att det ær din sock och att hon faktiskt stulit den, det fattar hon inte. Om hon fick gå ut skulle hon sækert hitta læckrare gåvor...)
 
Sv: Förklara beteendet?

Ja, honor låter sådær før att tala om før sina ungar att "nu har jag något till er", men också om dom vill ge sin kæra matte en present... Om du tar emot socken och tackar så hjærtligt så blir hon nøjd. (Att det ær din sock och att hon faktiskt stulit den, det fattar hon inte. Om hon fick gå ut skulle hon sækert hitta læckrare gåvor...)
 
Sv: Förklara beteendet?

Jag hade en liten siameshona som alltid släpade på allt möjligt. Det såg rätt lustigt ut när hon som vägde ett par kg kom släpandes på badlakan 150 x 90 som en lejonhona på savannen. :D Mindre kul var det ju att hitta skurtrasorna i sängen. :p
 
Sv: Förklara beteendet?

:D Det måste varit en syn!

Skjöldur
Ska testa det nästa gång hon får fatt på något.
 
Sv: Förklara beteendet?

Tack för svaren.

Den förklaringen känns mycket bättre.
Började fundera på om jag skulle få en skrikig honkatt när hon blev lite äldre.

vänta du baa tills honan börjar löpa då kan de verkligen skrika:D

Beteendet din katt har började min 1a hona med då hon hade kattungar för att samla in dem till hennes byte... dvs ropar på dem. Efter kullen fortsatte hon med de beteendet, likaså hennes dotter.
 
Sv: Förklara beteendet?

Jag hade en liten siameshona som alltid släpade på allt möjligt. Det såg rätt lustigt ut när hon som vägde ett par kg kom släpandes på badlakan 150 x 90 som en lejonhona på savannen. :D Mindre kul var det ju att hitta skurtrasorna i sängen. :p

Så gör en av mina honor också. Ju större byte desto bättre, resonerar hon och hämtar husses morgonrock såfort den är inom räckhåll.

De andra nöjer sig med "apportleksakerrna" som är sydda tygkorvar med lite stoppning. De har varsin favoritleksak som apporteras dagarna i ända, andra leksaker leker de bara med på golvet.
 
Sv: Förklara beteendet?

Jodå, det lektes friskt med glasspinnar och stoppade leksaker också, rätt vad det var kunde det komma en mus seglandes genom luften och två katter som tvärnitade på badkarskanten när jag badade. Klassikern när man inte hittade sina kläder att de ligger där man lämnat dem funkade inte eftersom de fick hjälp att förflytta sig runt om i lägenheten. En strumpa här, en annan där ... :confused:
 

Liknande trådar

Katthälsa Historia i kort. Hankatt, raskatt, innekatt som är ute om det är varmt och han vill... (oftast vill han inte och det verkar inte vara...
Svar
5
· Visningar
2 790
Senast: Sol
·
F
Träning Jag har en liten shetlandskorsning som är sju år gammal. Trots att jag tycker mycket om honom så kan jag inte förneka att det är en...
Svar
18
· Visningar
1 825
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp