Bukefalos 28 år!

Förlorade sitt föl - blev fostermor

Sv: Förlorade sitt föl - blev fostermor

Åh va fint, sånt här blir man glad av :love:
 
Sv: Förlorade sitt föl - blev fostermor

Det är en underbar historia!
Alla som kan HÅLL tummarna och skicka VARMA tankar till lilla fölis. Både Maya och fölis pencilinbehandlas sen i onsdags då Maya fått juverinflammation
Senaste rapporten va från 5.30 då va tempen på liten låg tempen på 36,2 men hon åt i allafall en hel flaska ersättning!

Anna-Carin
 
Sv: Förlorade sitt föl - blev fostermor

Åh vilken otur! Håller tummar och tår!
 
Sv: Förlorade sitt föl - blev fostermor

Hoppas det går bra för dem!
 
Sv: Förlorade sitt föl - blev fostermor

klarar inte av att läsa sådant här utan att börja grina :love:
söta bilder!!!

påminner lite om ardennern som tog hand om halvblodsfölet på buke förra året!!
 
Sv: Förlorade sitt föl - blev fostermor

KL

Hur vanligt är det igentligen att ett sto stöter bort sitt föl. Har ett arabsto som förra året stötte bort sitt nyfödda föl.
 
Sv: Förlorade sitt föl - blev fostermor

Inte så vanligt om man tänker på hur många som fölar.

Det är förstagångsmärrarna som är av ett väldigt stort behov av att få vara ifred direkt efter fölning.

Om man stör sådana precis då kontakt skall knytas så kan hon bli avig mot fölet då hon inte fattar att det är hennes.

Ston stöter även bort om det är något fel på ungen. Någon form av missbildning in eller utvärtes. Sånt vet dom långt innan ägarna sett eller märkt nåt.

Och så finns det undantagen där vissa ston bara inte skall vara mammor.
Alternativt får ägarna bevaka och mata och bremsa upp till 14 dagar i sträck.
Sen släpper märra till ungen till sig.


AM
 
Sv: Förlorade sitt föl - blev fostermor

Så himla kul att läsa om den här historien! Jag som är Umeå-bo fick både sms och facebookinlägg om detta när det hände. Det kändes jobbigt att inte kunna hjälpa till med att hitta ett sto till fölet, men någon dag senare fick jag en uppdatering om att allt löst sig. Mer än så visste jag inte fram tills nu. Hoppas allt löser sig till det bästa för både sto och föl!
 
Sv: Förlorade sitt föl - blev fostermor

Kan berätta att den lilla blir starkare för var dag och diar sin fostermor som aldrig förr. Hon får även flaska för Maja har inte kommit upp i full produktion, men det går helt klart åt rätt håll.
Länkar till en uppföljning som VK skrev om härom dagen. (hon ser för söt ut i dunjacka.) :love:
http://vk.se/Article.jsp?article=348206&category=386
Längst ner under artikeln finns ett bildspel med föl och fostermor

Maria
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 678
Senast: MML
·
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
4 006
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 241
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp