Försäkring vid transport

H

Hästbiten

Jag har hört att inte försäkringen gäller om man inte har transportskydd runt om, lädergrimma och säkerhetsgrimskaft. Någon som har hört samma? Eller vet om det stämmer?
 
Min försäkring har inga sådana "förutsättningar" i sina villkor.

Det är bara att lusläsa villkoren!
 
NEJ det är inte sant, bara ett felktigt rykte som florerat i många år.
 
Det står inget sånt i min försäkrings villkor, jag har läst och läst...
 
Det är fel.
I allfall i de stora bolagen jag har haft hästen försäkrad i, och de jag läst villkoren i, har inga restriktioner hur/hur inte man ska "klä" hästen vid transport.

Men om det finns sådana konstiga villkor i ngt pyttelitet lokalt bolag, det kan jag ju inte garantera.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Grazing
·
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
629
Senast: Cavallo
·
Ekonomi & Juridik Hej, undra ifall det är någon som har erfarenheter angående försäkringsbolaget Dunstan? Har tagit över en häst som jag behöver teckna en...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: lillan222
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp