försäkringsfrågor!

Sv: försäkringsfrågor!

Jag tänker absolut inte kritisera ditt val av ras och jag tycker din hund är hemskt fin.
Men blir det verkligen skevt om man väger in försäkringen i hundköpet? Alltså borde det inte ge en utveckling mot friskare hundar?
Nog för att många är beredda att betala mycket för sina hundar, någon kanske blir påverkad att köpa en "friskare" ras. Skulle inte det kunna ses som positivt?

Jag tror att det är yterst få, om någon, som väljer ras efter vad det kostar att försäkra den rasen.
rasval gör man efter vad för typ av hund man vill ha och vad man ska ha hunden till:confused:
 
Sv: försäkringsfrågor!

Jag tror att det är yterst få, om någon, som väljer ras efter vad det kostar att försäkra den rasen.
rasval gör man efter vad för typ av hund man vill ha och vad man ska ha hunden till:confused:

Ja, självklart. Men det är ju onekligen ett rätt stort gäng hundar som "används" till sällskapshundar och då finns det ju flera raser som kan passa in.
 
Sv: försäkringsfrågor!

Ser en annons framför mig!
x-valpar till salu biliga att försäkra :rofl:

Men tja varför inte, om man väljer mellan ett antal raser, så är det nog inte helt fel att kolla hur rasen ligger i riskgrupperna på försäkringsbolagen.
Och kanske framförallt kolla om rasen har någon resv på försäkrings bolaget.
 
Sv: försäkringsfrågor!

Blir förmodligen lika förvirrande för köparna som att vappen är doldafelsförsäkrad.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
930
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
6 987
Senast: Lona
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 064
Senast: Meggan
·
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
23 463
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp