Försäkringskassan fungerar bra?

Alla ni som hävdar att försäkringskassan och systemet är så himla bra.
Att alla som har rätt till hjälp får det.

Menar ni att det är såhär det ska vara?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19194793.ab

Yeah right att alla som bör ha hjälp får det!

Så jävla äckel dåligt! Å inte är det en engångsföreteelse heller, det är vardag!
Ja, man kan ju undra hur många som inte sjukanmält sig inte får sjukpeng ...
Att man sedan ändrade beslutet när man tänkt efter visar ju att systemet fungerar
 
Alla ni som hävdar att försäkringskassan och systemet är så himla bra.
Att alla som har rätt till hjälp får det.

Menar ni att det är såhär det ska vara?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19194793.ab

Yeah right att alla som bör ha hjälp får det!

Så jävla äckel dåligt! Å inte är det en engångsföreteelse heller, det är vardag!

Jag tror det var någon i Dalarna (med konstant smärta efter en olycka) som begick självmord efter ett sällsynt okänsligt samtal med en handläggare på FK.

Det verkar som om alltför många som vill vara småpåvar hamnar där. Givetvis finns det de som är bra också.
 
Jag tror det var någon i Dalarna (med konstant smärta efter en olycka) som begick självmord efter ett sällsynt okänsligt samtal med en handläggare på FK.

Det verkar som om alltför många som vill vara småpåvar hamnar där. Givetvis finns det de som är bra också.

Det är fler än en som tagit livet av sig här pga FK...
Det är hemskt och åt helvete :(
 
Min mamma fick kämpa i flera flera månader för att få pappas cancer att klassas som en arbetsskada (pga att han arbetade med asbest som ung) efter att han gått bort trots att ALLA hans läkare sa att det var en arbetsskada. Försäkringskassans läkare hävdade att det inte var det. Det slutade med att den överläkaren som behandlat pappa fick skriva ett argt brev till Försäkringskassan innan de tillslut godkände det som en arbetsskada.

Som om det inte räckte med att mamma blev änka innan hon fyllt 50 och pappa gick bort 52 år gammal...
 
Det verkar som om alltför många som vill vara småpåvar hamnar där. Givetvis finns det de som är bra också.
Jag jobbar inte på fk men jag har fått uppfattningen att problemet inte handlar om att de anställa tolkar reglerna som de vill utan mer den totala motsatsen, att reglerna är FÖR fyrkantiga och oflexibla så att de inte kan anpassas till människor och deras situationer.
 
Jag jobbar inte på fk men jag har fått uppfattningen att problemet inte handlar om att de anställa tolkar reglerna som de vill utan mer den totala motsatsen, att reglerna är FÖR fyrkantiga och oflexibla så att de inte kan anpassas till människor och deras situationer.

Men är det inte konstigt då att på vissa ställen är de ökända för att vara omöjliga medan på andra ställen så går de flesta igenom. Är ju samma regler.
Men sen är ju reglerna i vissa fall helt idiotiska också för den delen, dubbeldåligt.

Någonting måste förändras till det bättre.
 
Jag jobbar inte på fk men jag har fått uppfattningen att problemet inte handlar om att de anställa tolkar reglerna som de vill utan mer den totala motsatsen, att reglerna är FÖR fyrkantiga och oflexibla så att de inte kan anpassas till människor och deras situationer.
Det är nog lika delar av båda, jag hade absolut inget strul med FK när jag hade cancer, vi pratades vid två gånger i telefon och mejlade en gång, men svägerskan som hade en rätt långdragen historia med en axel som var trasig och hon väntade på operationstid fick en krångligare handläggare som ville göra utredning varför hon inte kunde gå tillbaka till jobbet... När det enkla svaret var att så fort hon hade fått sin operationstid och gått igenom rehab så skulle hon gå tillbaka. Men handläggaren ville ändå att svägerskan skulle träffa henne, gå igenom en massa frågor om hennes mående i övrigt osv. När svägerskan bad att få byta handläggare så försvann problemet med hennes sjukskrivning...
 
Efter att man hamnat i media ja. Det är inget system som fungerar.
Om jag kvaddar bilen och inte anmäler det till mitt försäkringsbolag så får jag ingen ersättning.
Samma sak gäller FK
Sedan om jag bråkar och kan visa att det finns sakliga skäl så, fast det kan sitta långt inne, så ändrar de sig.
 
Sådana där slängar förstår inte jag. Är de inte onödiga? Det finns väl ingen som tror att någon som väljer att jobba på FK gör det för att hen har stort behov av att utöva makt? :confused:
Fast ibland undrar jag... Jag har dåliga erfarenheter av myndigheter överlag. Sen kan det vara otur, så ofta har jag inte varit i kontakt med myndigheter men jag har blivit dåligt bemött många gånger. Fått bevisa och överbevisa att jag har haft rätt.
 
Alla ni som hävdar att försäkringskassan och systemet är så himla bra.
Att alla som har rätt till hjälp får det.
jag tror att pulkaskurken behöver lugn ner sig litegrann...
Jag tror inte att det finns någon som anser att systemet fungerar perfekt, för det gör det bevisligen inte.

Men jag skulle vilja veta hur många ärenden som handläggs per år hos fk och hur stor andel av dessa det är som inte fungerar... Det är ju som vanligt, att man aldrig hör något om alla de fall som faktiskt funkar smärtfritt, utan det är ett fåtal fall per år som gråter ut i media.
Och nej, det är inte bra när det blir fel. Men ibland blir det det. Ingen är perfekt eller ofelbar.
 
Fast ibland undrar jag... Jag har dåliga erfarenheter av myndigheter överlag. Sen kan det vara otur, så ofta har jag inte varit i kontakt med myndigheter men jag har blivit dåligt bemött många gånger. Fått bevisa och överbevisa att jag har haft rätt.
Dåligt bemötande och att vara småpåve är inte samma sak.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 181
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
35 850
Juridik & Ekonomi Jag blir inte riktigt klok på hur sjukskrivning fungerar, och undrar om någon kan hjälpa mig alt. leda mig till rätt instans som jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
2 577
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp