Förstörd rabattkant

Om jag varit med vid leveransen så hade jag nog inte tagit upp det "så långt" i efterhand (tolkar ditt inlägg som att det gått åtminstone några dagar).

Men förstår att du blir ledsen, och att det känns som ett jätteprojekt att fixa. :heart
 
Jag fick en vedleverans i veckan som gick. Idag upptäckte jag att vedgubben kört över min rabattkant när han backade in här :cry:. Betongpannorna som kantade rabatten är krossade. Jag har liksom inte lust eller ork att fixa det. Men måste ju det. Men frågan är om jag kan begära ersättning av vedgubben för detta och hur mycket i så fall? Det är så himla tråkigt det här.
Om du vill leta efter ny leverantör så begär ersättning, annars låt bli.

Jag kan heller inte undvika att notera att om du tog tiden du ägnar åt denna tråden till att fixa så hade det räckt ganska långt.
 
Ja, visst är de. Många hamnar ändå i försvar och dissar en vid minsta lilla tyvärr.

Klart du blir ledsen. Kanske kan bli en ny och snyggare kant om några år ”tack vare” den trasiga nu. Hoppas inga växter for illa!
Någon snyggare kant blir det inte. Den där kanten var genomtänkt och rymdes i min budget. Någon massiv stenkant och med plattor runt om kommer jag aldrig ha råd med.
 
Om du vill leta efter ny leverantör så begär ersättning, annars låt bli.

Jag kan heller inte undvika att notera att om du tog tiden du ägnar åt denna tråden till att fixa så hade det räckt ganska långt.
Nä, det hade inte räckt nånstans.
 
Nä, det hade inte räckt nånstans.
Du får givetvis göra vad du vill med din tid, men utifrån den tid jag noterar att du spenderar på Bukefalos så kan du lätt omprioritera. Det är knappast något enormt projekt som tar veckor, det ser ut som det kan ta någon/några timme/timmar + tid att skaffa material. Och nej jag är inte bättre själv, om man ska lägga någon värdering i det, jag spenderar mycket tid med surf och småspel så jag vet vilken tid jag kan frigöra om jag behöver omprioritera.
 
Men om inte DU - som vet att rabattkanten är där - såg det hur tänker du då att han ska ha koll på det??
Nej, jag hade verkligen inget sagt, utan funderat ut en bättre väg till nästa år bara.
Ja, allt är så klart alltid mitt fel. Som vanligt. Jag ska alltid skuldbeläggas för precis allting. Borde nog inte leva med tanke på hur dålig människa jag är.

Rabattkanten var verkligen inte osynlig. Fanns ingen anledning att påpeka att den var där. Den gick att se.

Du får givetvis göra vad du vill med din tid, men utifrån den tid jag noterar att du spenderar på Bukefalos så kan du lätt omprioritera. Det är knappast något enormt projekt som tar veckor, det ser ut som det kan ta någon/några timme/timmar + tid att skaffa material. Och nej jag är inte bättre själv, om man ska lägga någon värdering i det, jag spenderar mycket tid med surf och småspel så jag vet vilken tid jag kan frigöra om jag behöver omprioritera.
Nej, spenderar inte mycket tid alls på Buke. Hinner inte.

Jag har liksom miljarder andra saker jag behöver göra än att fixa en rabattkant som en klant kört sönder. Har bara helgerna tillgodo och då behöver jag ägna tid åt att sova. Jag somnar ofta i soffan på kvällen också. Blir inte mycket tid över.
 
Ja, allt är så klart alltid mitt fel. Som vanligt. Jag ska alltid skuldbeläggas för precis allting. Borde nog inte leva med tanke på hur dålig människa jag är.


Nej, spenderar inte mycket tid alls på Buke. Hinner inte.

Jag har liksom miljarder andra saker jag behöver göra än att fixa en rabattkant som en klant kört sönder. Har bara helgerna tillgodo och då behöver jag ägna tid åt att sova. Jag somnar ofta i soffan på kvällen också. Blir inte mycket tid över.
Hur kan du koppla att du missade tala om för en leverantör att du var rädd om en rabattkant till att du inte borde leva? Det borde du ta upp.med en terapeut omgående, låter inte hälsosamt.

Man är inte klantig om man råkar köra sönder en kant som man inte blir upplyst om att existerar..
 
Själv skulle jag svär över att jag inte markerat ut platsen bättre eller om jag var hemma att jag inte häjdade chaufför när det var på väg att hända.

Skulle inte orka med att kunna bevisa att det var chauffören som orsakade skadan och inte hänt vid annat tillfälle.
 
Kommer inte begära nån ersättning what so ever för de plantor som blivit skadade av skopan och det är inga problem mellan mig och han som skottar åt dem pga detta.
Fortsättning på detta är att jag skuttade ut och pratade med honom nyss och kommer få min uppfart rabbad bara det blivit lite torrare i backen + att han kommer köra hit ett lastbilslass med grus längre fram i sommar/höst 👌

Kontentan är väl att man vet aldrig när man behöver hjälp/leja någon och för mig är det ovärt att riskera den goda viljan pga att folk råkar haverera något som inte egentligen är värdefullt av misstag.
 
Hur ofta träffar du vedgubben? Är han trevlig eller en tjurig gubbe? Om jag var du, hade jag nästa gång ni ses, eller talas vid, förklarat att senast hade han tyvärr kört sönder en fin rabattkant som du lagt ner jättemycket tid och energi på - fastän det inte var med flit förstås. Hade jag sagt, lite sorgset och utan att anklaga. Är han då en vedgubbe med samvete, föreslår han kanske nån form av ersättning eller rentav hjälp att fixa kanten.

Så hade jag gjort.

Jag förstår att du känner dig bedrövad, det hade jag också gjort. Men om du är lite listig så kanske vedgubben får dåligt samvete och fixar nåt åt dig :heart
 
Du får givetvis göra vad du vill med din tid, men utifrån den tid jag noterar att du spenderar på Bukefalos så kan du lätt omprioritera. Det är knappast något enormt projekt som tar veckor, det ser ut som det kan ta någon/några timme/timmar + tid att skaffa material. Och nej jag är inte bättre själv, om man ska lägga någon värdering i det, jag spenderar mycket tid med surf och småspel så jag vet vilken tid jag kan frigöra om jag behöver omprioritera.
Det tar kanske mycket mer energi för @Wille att jobba fysiskt än att sitta och skriva på ett forum.
 
Det tar kanske mycket mer energi för @Wille att jobba fysiskt än att sitta och skriva på ett forum.
Kanske det, men det går även åt en massa energi att problematisera saker. För mig hade det kostat mycket mer energi totalt om jag gått omkring och retat mig på det och då eventuellt söka upp vedkillen för att klaga. Det verkar vara ett ganska stor grej för TS som går ganska snabbt att åtgärda och troligen med mindre energiåtgång.

Jag hade fixat rabbaten för att jag är lat inte för att jag har överskottsenergi.
 
Skulle inte heller sagt något annat än att be att jag fick leveransen på ett annat sätt nästa gång. Speciellt om jag själv var med och inte hade sett att något höll på att bli överkört så hade jag känt att jag fått skylla mig själv. Hade någon struntat i instruktioner jag gett så hade jag nog istället blivit sur och bett om hjälp med att laga när jag skaffat en ny kant. Ersättning känns som det är varken till eller från med. Några gamla tegelpannor eller överblivna kantstenar kan man få gratis och mer energi till att göra själva bytet får jag ju inte av pengar.
 
I pengar kostar det mig ett par buskstöd men den största kostnaden är min tid och energi.

Jag var med vid leveransen och såg att han körde nära men inte att han körde på rabattkanten. Trodde han hade koll.


Jag har inte tänkt skuldbelägga alls utan bara säga hur ledsen jag är och sen förhålla mig till fakta. Det är ju lite som när snöröjningen kör sönder refuger och sånt i stan. De som kör är ansvariga att laga skador.
Om du var med så borde ju du har sagt hur han ska köra och berättat om rabatten, alternativt stoppat honom då han närmade sig rabatten.
Jag förstår att du är ledsen men...Jag tycker du får ta felet på dig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 645
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 938
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 456
Senast: manda
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 534
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp