Förtal och stämning

Sv: Förtal och stämning

Personen ifråga har snart fällt sej själv på sina misstag...och där är nog inte många som tror på vad som sägs förutom några få gamla och nya bekantskaper.Bara så trist.
 
Sv: Förtal och stämning

crazy skrev:
Hur fungerar det om man vill stämma någon för förtal?Vad krävs för att ha en rimlig chans att personen ska åka dit på det?

*trött på falska lögnaktiga illasinnade typer*

Jag har tyvärr inga svar att ge dig, men kan säga att jag är utsatt för en massa lögner och förtal av de som jag trodde var mina vänner.... :devil: :mad: :cry: Ja vad gör man :crazy: :confused:
De har vad jag fått veta (på ryktes vägar) försökt få folk i min närhet att anmäla mig för min hästhållning :confused: :confused: :confused:
Man kan bara hoppas att folket i fråga tillslut gräver sin egen grav!!!!!
 
Sv: Förtal och stämning

Jag hade ett nöt som ringde hem och hotade mejunder en hel tävlingssäsong. Anledning?! Jo hon hade tidigare haft min ena häst. Lämnat tillbaka denne efter att ha fått honom utdömd i en försäkringsbesiktning på en klinik. Hon var dessutom djupt förälskad i hästhandlaren och hade tidigare lämnat tillbaka en annan häst. Att hon sedemera fått en häst som hon va väldigt nöjd med nämndes aldrig.
Iaf så ringdes det efter varje tävling jag gjorde. Hon hotade med det ena och det andra. Hon skulle anmäla till ridsportsförbundet, veterinärer med mera att jag red en konstaterat sjuk häst.. Bring it on baby. Han blev kollad av Sveriges Bästa veterinär som bara skrattade o sa att han va helt frisk. Visst har han spatt men särskilt sjuk var han inte.

Jag kontrollerade om det gick att anmäla men polisen jag pratade med sa att ord stod mot ord. Det bästa var att strunta i det. Så det va vad jag gjorde.

Kan medela att jag träffade henne på en tävling sen efter typ 2 år. Då red hon själv 110 och jag red 130. Jag såg henne och mamma i publiken när jag ridit klart 130klassen och såg att båda satt o kollade ner i marken. Efter klassen skickar den fega jäklen ut sin lillasyster för att fråga om det var min häst som va så sjuk.
-Berätta du för din syster att denna hästen e helt frisk om hon inte kan klara av honom så är det inte mitt problem sa jag. Sedan dess har jag aldrig sett vare sig mamma eller tjejen på någon tävling. Och är de anmälda så stryker dom sig alltid..
Sammanträffande??
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 493
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Jag blir så trött. Jag blir så trött på SKK för att de inte är bättre, jag blir så trött på min rasförening som inte är bättre, jag blir...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 740
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 066
Senast: MiaMia
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 760
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp