Förvånansvärt dålig?

Jag är så otroligt dålig på att känna igen folk. Kan sätta mig och prata med en vilt främmande person i tron att det nog är någon jag känner, samt låta bli att hälsa på folk som jag "inte har en aning om vilka de är" och så är det någon bekant. Är däremot skitbra på att minnas namn, men det har ju inget större värde när man ändå inte kan koppla ihop det med ett utseende...

Haha sån är ju jag med :p Värdelöst, eller så känner man igen folk och man vet att det funnits nån slags kontakt. Men vem? var? hur?
Så jag parerar detta med att undvika börja prata med folk nu för tiden, om inte dom tar kontakt med mig först. Känner nån mig och vill säga hej så underlättar det vardagen en hel del :angel:

Sen kan jag faktiskt glömma namn oxå. Inte helt ovanligt faktiskt...
 
Att minnas årtal.

Jag har ingen aning om vilket år saker hände. Vet inte vilket år jag gifte mig t.ex. eller vilka år människor i min närhet dog. Att jag vet vilket år mitt barn är född beror på att jag kan personnumret. Men vilka saker som hände samma år har jag noll koll på. Beundra oerhört när människor kan säga "det var det året som .."

Va? Jag har inte en aning när saker hände.


Samma här... som jag skrev innan så är mitt sifferminne så dåligt... Och där kommer årtalen med också.
Eller att räkna ut hur gammal ngn är! Ibland måste jag tom tänka till/räkna ut hur gammal jag själv är... :o

Kom på en sak till medan jag skrev: höger och väster! Det kommer inte helt naturligt, speciellt om jag ska visa höger... vänster sitter lite bättre konstigt nog... Om jag ska svänga snabbt med bilen och sambon säger höger så måste han samtidigt peka... :banghead:
 
Dålig på:

Huvudräkning. Ju mer annat jag lär mg i livet, desto mer matte försvinner ur huvudet känns det som.

Taktkänsla. Har jättesvårt för att klappa i takt, särskilt om man ska göra något samtidigt typ åkarbrasa. Kan märkligt nog spela trummor de där första enkla när man gör en takt med foten, en annan med ena handen och en tredje med andra handen :confused:

Känna igen namn och ansikten. JÄTTEJOBBIGT eftersom alla andra verkar lära sig mitt namn och utseende supersnabbt. I yrkeslivet är det jättejobbigt på konferenser o dyl. Blandar gärna ihop för- och efternamn, Typ David Håkansson blir Håkan Davidsson. På fester presenterar jag mig ofta för vänners vänner som jag tydligen träffat ett par ggr innan.
 
Kan inte för allt i världen baka bullar, spelar ingen roll vilka knep jag tar till, vilka recept jag följer, slutresultatet blir alltid detsamma: stenhårda bullar. O_o:confused::cry:
 
Jag kan inte bedöma avstånd, ser inte skillnaden mellan 3 och 5 meter.

Jag är också i total avsaknad av bollsinne. Eller som min pappa säger;
- först träffade jag din mor som hade världens sämsta bollsinne, sen kom du och var ännu värre...
 
Jag är asdålig på att lyssna på människor som pratar långsamt och omständligt. Är det någon jag känner väl så kan jag ofta avbryta dem med ett "Ja, jag förstår vad du menar. Vad bra att du [blablabla]" eller liknande innan de hunnit klart. :o Jag vet att det är hemskt oartigt, men jag står inte uuut! Är det någon jag bara känner ytligt uthärdar jag eländet i tyst lidande medan det kryper i hela kroppen.

Har också svårt för att lyssna intresserat när folk som är lite...eeh...inte-så-jätteintelligenta ska berätta historier som de själva tycker är jättespännande/roliga/intressanta. Får verkligen kämpa för att det inte ska märkas hur uttråkad jag är och zonar ofta ut helt. Fascinerande att människor fortfarande vill umgås med mig överhuvudtaget för jag är verkligen spektakulärt kass på att lyssna. :(

Är också pinsamt kass på att minnas namn och tror ofta att någon jag träffar är någon helt annan person som har liknande drag. Är inte ansiktsblind, bara...lite ansikts-dålig. Märkligt nog funkar det bra med mina elever (jobbar som lärare) och jag kan snabbt lära mig namnen på ca 90 ungar men med vuxna är det helt omöjligt. :confused:
 
Värma bullar i ugn.
De första bränns.
Andra försöket resulterar i att de är frysta i mitten och måste micras.
 
Jag är urkass på att se blanka ytor+dra mot smutsigt/ojämnt golv=repor. Monterade nyss en svart skitcool toasits. Nu har den repor för att jag var tvungen att mecka lite innan den satt där den ska vara. De får vara i hopp om att jag inte ser dem annat än på nära håll men lite ledsen blev jag. Bordet i köket, det är fortfarande hemligt att den fruktansvärt fula, djupa repan är orsakad av mig. Sambon retar ihjäl sig på den men har ännu inte kommit till skott att köpa nytt bord. Nattduksborden jag satte ihop för en tid sedan... Repor!

Det värsta är att jag inte lär mig!
 
Är också pinsamt kass på att minnas namn och tror ofta att någon jag träffar är någon helt annan person som har liknande drag. Är inte ansiktsblind, bara...lite ansikts-dålig. Märkligt nog funkar det bra med mina elever (jobbar som lärare) och jag kan snabbt lära mig namnen på ca 90 ungar men med vuxna är det helt omöjligt. :confused:

Ansiktsnärsynt! :) har samma problem med både barn och vuxna. Oroar mig ständigt för dagen jag ska hämta dottern på dagis och inte känner igen henne. Än så länge har det inte skett men jag har ibland fått fundera en och flera gånger så jag inte går fram till fel barn.
 
Jag har väldigt dålig balans och saknar totalt bollsinne.
Mer eller mindre ansiktsblind, tur jag jobbar inom ett område där alla har namnskylt.
 
Extremt dåligt minne (haha missade ordet "minne" när jag skrev, glömde bort det)
Urkass på huvudräkning, kan inte ens det mest enkla när jag är under press
 
Jag är sjukt dålig på att leva som jag lär. Jag vet vad jag borde göra och hur jag borde agera i olika situationer men det är sällan jag klarar det. Det är allt från att glädja mig åt små framgångar, träna så mycket som jag vet att jag ska göra för att må bra, att inte bara äta godis till middag osv. Men värst är nog att jag har nära till katastroftankar. Jag är alltid förberedd på det absolut värsta, för jag har redan gått igenom katastrofen 100 gånger i mitt huvud fast jsg vet att livet vore enklare om jag skulle tänka positivt. Och så är jag fruktansvärt dålig på algebra. Det följer inte min egen logik. Och nu skulle jag vilja skriva att det finns mkt positivt också, men det får bli i andra tråden...
 
jag verkar tyvärr vara väldigt dålig på relationer, speciellt m det motsatta könet. Jag har några goda killkompisar men något mer blir det tyvärr aldrig :(
 
Jag är värdelös på all typ av entusiasm. Hade jag fått välja själv så vore en sådan talang guld värd, men sen när fick man välja själv?
 
Några av alla saker jag är hiskeligt dålig på:
- Engelska. Swenglish, yes plese typ :grin:
- Bakning/matlagning. Någon som är sugen på "minutbiff på 45 min?" Bullar med lätt "BBQ eftersmak" eller pannkakor med 4 liter mjölk i? :wtf:
- Längduppfattning. Jag vet att min häst är lika stor som mig själv, för det ser jag om jag ställer mig vid manken. Däremot kan en 180 cm person se ut som 2 m och en 150 cm människa som 130 cm i mina ögon. Sak samma liksom? Vad är det förresten för visuell skillnad på 2 och 5 meter? :cautious:
- Bollsinne. Kastar du en boll mot mig, får jag den i huvudet. Kastar jag en boll mot dig, får du den i huvudet. :angel:
 
- att sjunga... HELT TOTALT VÄRDELÖS! Kan inte ta en ton! Helt obegåvad! :meh:
- att baka något som innehåller JÄST, fungerar helt enkelt inte! Har provat att ta tempen så jag inte "dödar" den när smeten ska göras men icke.. den DÖR ändå.. jag är helt VÄRDELÖS på att hantera jäst så nu har jag helt enkelt accepterat detta och bakar INGET som innehåller jäst! :cautious:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag insåg ,efter ett besök hos kompis med mysig altan, att anledningen till att jag inte är så ofta på altanen nog beror på att den...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: Luff
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 720
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 825
Senast: bettysmatte
·
Kultur Vi ska stanna till i Wien under vår tågluff i maj och jag skulle gärna vilja besöka Spanska Ridskolan, men är det försvarbart? Jag är...
2
Svar
20
· Visningar
1 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp