Förvånansvärt dålig?

Är hopplöst värdelös på huvudräkning och mitt ögonmått bör man ALDRIG lita på! :banghead:
Har även usel fantasi när det kommer till presenter... brukar försöka flirta med lillasyster (som givetvis är en gud när det kommer till att komma på personliga och klockrena presenter) och ge tillsammans med henne, ger jag själv blir det i 9 fall av 10 ett presentkort :meh:
 
Jag är dålig på att vara dålig på saker. Jag gör inte sånt jag är obegåvad på, blir bara sur och blockerad.

Och jag är dålig på att ta emot negativ kritik. Mitt spontana svar (tyst i huvudet) är alltid "men du dä!?!?"...

Och jag ser aldrig att folk har klippt sig:arghh:
 
Jag är dålig på:
- att tänka logiskt - typ fundera ut hur saker ser ut när de ska byggas ihop, sys...ropar alltid på min man som tänker åt mej..
- att backa med bil
- mitt tålamod är KORT!
 
Jag har också pinsamt dåligt lokalsinne. Sjukhus är en mardröm! När jag går in på läkarens rum måste jag tänka "till höger när jag går ut" ett par gånger annars har jag ingen aning. Som tur är har jag inga problem med höger och vänster. Jag har lyckats tacka läkaren och sen vara på väg in på hans toalett/städskrubb när jag ska gå ut. Pinsamt..
Konstigt nog hittar jag bra med bil.
Jag kan inte heller slå in paket. Det ser ut som ett barn har gjort det.
Huvudräkning är jag också dålig på. Min son går i första klass och snart kommer jag nog inte kunna hjälpa honom med läxan..
Jag har jättedåligt minne! Det kom efter jag fick barn. Innan hade jag tvärtom, kanonbra minne. Skrev aldrig upp någonting. Nu måste allt skrivas ned.
Har jag en ledig dag kan jag sitta och fundera på alla saker jag ska göra och planera i vilken ordning. När jag är nöjd med planen och ska skrida till verket har jag glömt vad jag bestämde. Hopplöst!!
Men jag kan alla gamla telefonnummer till barndomsvännerna i huvudet, alltså de nummer de hade DÅ hemma hos sina föräldrar för 20 år sedan.
Perfekt. Kanske är sånt som blockar för annat?:D
 
Jag gick vilse hos tandläkaren en gång så de frågade till slut vart vill du gå. Hem. Så numera frågar jag direkt.:idea:
Sjukhus och Folktandvården är ju konstruerade så att man inte ska kunna smita därifrån. :devil:
Du får be dem fixa pilar på golvet som pekar mot utgången. :idea: På SÖS-akuten finns en linje på golvet som man kunde följa till utgången men jag minns inga pilar så man kan ju gå åt fel håll... :down:
 
Föra kalender/ almanacka. Kan inte använda dem. Skriver jag något viktigt, som tid till en arbetsintervju, så glömmer jag ändå bort att jag skrivit in det. Så det blir helt onödigt att ens låtsas försöka.

Har otroligt selektivt minne, kommer bara ihåg det som intresserar mig men då sitter det för alltid, hur onödig kunskap det än är.

Total avsaknad av studieteknik. Tappar intresset om jag tvingas strukturera upp HUR jag ska plugga, vill att det ska gå fort och enkelt. Det straffar sig ofta, för jag antecknar inte under föreläsningar eller när jag läser.. Vilket innebär att - är det ointressant har jag glömt det direkt och måste läsa om alla kapitel( istället för att skumma genom egna anteckningar som andra...).

Är värdelös på att arbeta i studiegrupp ( se ovan). Dessutom läser jag ruskigt fort, fattar snabbt och har absolut inget tålamod att vänta på någon som är långsam. Har lärt mig att drömma mig bort för att inte råka hetsa på andra eller avbryta och fylla i andras långsamma svar. Superhemsk!

Men i arbetssammanhang tål jag allt ovanstående och är galet strukturerad och noggrann- för då är det VIKTIGT (!?)..

Så jag är nog bara lat, helt enkelt.
 
Föra kalender/ almanacka. Kan inte använda dem. Skriver jag något viktigt, som tid till en arbetsintervju, så glömmer jag ändå bort att jag skrivit in det. Så det blir helt onödigt att ens låtsas försöka.

Har otroligt selektivt minne, kommer bara ihåg det som intresserar mig men då sitter det för alltid, hur onödig kunskap det än är.

Total avsaknad av studieteknik. Tappar intresset om jag tvingas strukturera upp HUR jag ska plugga, vill att det ska gå fort och enkelt. Det straffar sig ofta, för jag antecknar inte under föreläsningar eller när jag läser.. Vilket innebär att - är det ointressant har jag glömt det direkt och måste läsa om alla kapitel( istället för att skumma genom egna anteckningar som andra...).
Är värdelös på att arbeta i studiegrupp ( se ovan). Dessutom läser jag ruskigt fort, fattar snabbt och har absolut inget tålamod att vänta på någon som är långsam. Har lärt mig att drömma mig bort för att inte råka hetsa på andra eller avbryta och fylla i andras långsamma svar. Superhemsk!

Men i arbetssammanhang tål jag allt ovanstående och är galet strukturerad och noggrann- för då är det VIKTIGT (!?)..

Så jag är nog bara lat, helt enkelt.
Låter lite som ADD/ADHD. Jag har det och känner igen mig i allt du skriver förutom det med almanacka/kalender - jag har en på väggen, en i nattduksbordet och en sån liten med plånbok/filofax. Den i nattduksbordet kollar jag i flera gånger om dagen. Så missar sällan nåt jag skrivit in.
Just ja, antecknade gjorde jag massor när jag pluggade för annars hade jag glömt allt. Hade en gång skrivit nåt som jag inte fattade efteråt...så hade ingen nytta av det. :D
Jag trodde jag var lat, tills jag fick ADD-diagnos.
 
Planera, organisera, strukturera.....jag skulle glömma mitt eget huvud om det inte satt fast på axlarna...tyvärr är min partner likadan. Obegripligt att vi kan sköta kvalificerade arbeten men misslyckas totalt med att hålla ordning på hemmet och inte ta med kläder till dagis till barnen? Matlagningen sköts med mkt halvfabrikat dessvärre, inte egentligen pga tidsbrist eller så, utan snarare för att det finns en vitkål och en liter mjölk kvar typ. När någon kommer på att det kanske är dags att handla mat. Mycket frustrerande att hela tiden leva så har jag märkt. Vi har två kalendrar för familjeplanering och en stor tavla att skriva upp allt elände på. Samtliga är i princip tomma.
 
En annan oanad talang jag har är att fullständigt glömma bort var jag parkerat bilen nånstans. Många är de gånger när jag glatt får släpa runt tre trötta barn med en stor kundvagn och leta i två timmar. Numera har äldste sonen faktiskt börjat ha järnkoll så att inte mamma irrar runt. Pinsamt och är det verkligen ett bra föräldraskap det här?
 
Föra kalender/ almanacka. Kan inte använda dem. Skriver jag något viktigt, som tid till en arbetsintervju, så glömmer jag ändå bort att jag skrivit in det. Så det blir helt onödigt att ens låtsas försöka.

Har otroligt selektivt minne, kommer bara ihåg det som intresserar mig men då sitter det för alltid, hur onödig kunskap det än är.

Total avsaknad av studieteknik. Tappar intresset om jag tvingas strukturera upp HUR jag ska plugga, vill att det ska gå fort och enkelt. Det straffar sig ofta, för jag antecknar inte under föreläsningar eller när jag läser.. Vilket innebär att - är det ointressant har jag glömt det direkt och måste läsa om alla kapitel( istället för att skumma genom egna anteckningar som andra...).

Är värdelös på att arbeta i studiegrupp ( se ovan). Dessutom läser jag ruskigt fort, fattar snabbt och har absolut inget tålamod att vänta på någon som är långsam. Har lärt mig att drömma mig bort för att inte råka hetsa på andra eller avbryta och fylla i andras långsamma svar. Superhemsk!

Men i arbetssammanhang tål jag allt ovanstående och är galet strukturerad och noggrann- för då är det VIKTIGT (!?)..

Så jag är nog bara lat, helt enkelt.
Känner igen det där med att vara snabb. Jag läser snabbt, skriver snabbt, ofta med överhoppade ord, pratar snabbt och tänker snabbt. Dessutom har jag en släng av fotografiskt minne också så jag kommer ihåg det mesta. Men jag har noooooll tålamod med de som är långsamma.
 
Gångertabellerna. Jag tycker att det är jätteroligt att chocka mina mattelärarkollegor genom att tala om det när de förundras över elever på högstadiet som inte kan gångertabellerna :D
 
Gångertabellerna. Jag tycker att det är jätteroligt att chocka mina mattelärarkollegor genom att tala om det när de förundras över elever på högstadiet som inte kan gångertabellerna :D
Jag kan inte heller dem. Bara de lätta, typ 3 x 7, 4 x 5, 5 x 8. :o På högstadiet hade vi en lärare som försökte nöta in tabellerna i oss, varje vecka fick vi samma prov att göra, på tid. Jag blev less för jag hann aldrig längre än till en och samma rad (hann inte skriva). Talen fram till dess lärde jag mig ju utantill men till slut insåg jag att jag aldrig skulle komma till de på slutet så jag slutade anstränga mig. Tråk-prov. :meh: Dålig undervisningsmetod dessutom.
 
Jag är helt hopplös på att hänga med i filmer.

Trots att jag verkligen försöker så fattar jag ingenting efter typ hälften och måste fråga min sambo varför den gjorde så och den sa det.

Antar att jag har svårt att fokusera, mina tankar drar iväg och vips har jag missat nåt viktigt.
Värst var Oceans Eleven, fattade verkligen INGENTING. :confused:
 
En annan oanad talang jag har är att fullständigt glömma bort var jag parkerat bilen nånstans. Många är de gånger när jag glatt får släpa runt tre trötta barn med en stor kundvagn och leta i två timmar. Numera har äldste sonen faktiskt börjat ha järnkoll så att inte mamma irrar runt. Pinsamt och är det verkligen ett bra föräldraskap det här?
Jag med, och det är så jobbigt att leta bil!! Jag har faktiskt börjat fotografera hur det ser ut där jag parkerar. Folk skrattar åt det, men det är så skönt att bara kunna titta på fotot när man kommer tillbaka från t ex läkarbesöket eller ut från IKEA och bara: "Ja, just det, plan 3 rad C..." :)
 
Jag är helt hopplös på att hänga med i filmer.

Trots att jag verkligen försöker så fattar jag ingenting efter typ hälften och måste fråga min sambo varför den gjorde så och den sa det.

Antar att jag har svårt att fokusera, mina tankar drar iväg och vips har jag missat nåt viktigt.
Värst var Oceans Eleven, fattade verkligen INGENTING. :confused:
Jag med. Problemet är att jag tappar intresset efter ca 2 minuter och börjar multitaska. Sedan ber jag mannen ge en resumé efter någon timme när jag kommer på att jag kanske vill se trots allt :angel:
 
Jag kan inte komma i tid. Jag kommer komma sent till min egen begravning..

Och har inga som helst estetiska fördelar. Skriver som en kråkunge, kan knappt måla en streckgubbe rakt och kan absolut inte sjunga eller hålla en ton.

Dessutom är jag otroligt dålig på att ta mig för saker jag inte tycker är kul, och lyckas liksom till och med lura mig själv att glömma bort att det ens skulle göras. Typ beställa tid hos läkare, tandläkare eller frisören. Jag har heller ingen förmåga att organisera, så det brukar sluta med att alla veckans göromål blir planerade till en dag så jag måste stressa runt för att hinna (Och ändå komma försent).

Till sist har jag väldigt dåligt kom ihåg. Skriver jag inte ner någonting som måste göras blir det inte gjort. Och datum är jag sämst på.

När jag tänker efter så har jag helt uppenbart fler brister än förtjänster. Tur jag inte ska gå i avel :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag insåg ,efter ett besök hos kompis med mysig altan, att anledningen till att jag inte är så ofta på altanen nog beror på att den...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: Luff
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 719
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 825
Senast: bettysmatte
·
Kultur Vi ska stanna till i Wien under vår tågluff i maj och jag skulle gärna vilja besöka Spanska Ridskolan, men är det försvarbart? Jag är...
2
Svar
20
· Visningar
1 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp